חשיבות הביטוח הסיעודי

אחות מחזיקה את היד לאיש מבוגר

חשיבות הביטוח הסיעודי – אחריות אישית מחייבת כל אדם בדאגה למימון טיפול סיעודי בו, בילדיו ובהוריו המבוגרים. יהיה זה נהדר אם לא נעשה לעולם כל שימוש בביטוח אך במבחן המציאות מתקיימים לא מעט מקרים בהם יש צורך בהפעלת הביטוח, מקרים בהם הביטוח הסיעודי הוא אשר מצליח להקל את התמודדות של המשפחה ולשפר את תנאי הטיפול הסיעודי במבוטח.

חוק הסיעוד בישראל מזכה בשעות טיפול שבועיות בסיסיות מאוד, אין החוק מסוגל לתת מענה למצבים בהם יש צורך בטיפול סיעודי סביב השעון ואף טיפול יומי. פוליסת ביטוח סיעודי פרטי היא הדרך היחידה בה ניתן להבטיח טיפול סיעודי הולם.

כיצד מוגדר מצב סיעודי?

לצורך מימוש פוליסת הביטוח או קבלת סיוע במסגרת חוק הסיעוד על המטופל לעמוד במבחן יכולות תפקודיות בסיסי. זהו מבחן אשר מתמקד ביכולת של המבוטח לבצע בעצמו 6 פעולות תפקוד יומיומיות, הפעולות הנבחנות הן : לאכול ולשתות, להתלבש ולהתפשט, ניידות, שליטה על הסוגרים, לקום ולשכב ומעברים עצמאיים בין מצבי שכיבה-ישיבה ועמידה.

את הגדרת המצב הסיעודי מבצעים תוך הצגת מסמכים רפואיים המפרטים אודות יכולות התפקוד של המטופל יחד עם מצבו הבריאותי. במידת הצורך, מתבצעת בדיקת תפקודית בבית המבוטח על ידי אחות או רופא. מבוטח אשר אינו מסוגל לבצע בעצמו כשלוש פעולות או ארבע פעולות (תלוי בסוג הפוליסה) יוכל לממש את הפוליסה.

מה חשוב לבדוק כאשר רוכשים פוליסת ביטוח סיעודי?

תחילה יש לבחון את סכום הפיצוי החודשי אותו מציעה הפוליסה, יש לוודא כי סכום הפיצוי החודשי אכן תואם את ההוצאות הכספיות הצפויות למימון טיפול סיעודי ביתי או טיפול סיעודי תוך אשפוז במוסד. השלב הבא יהיה בחינת משך תקופת המתנה, ישנן פוליסות הקובעות תקופת המתנה בת חצי שנה מול אחרות הקובעות תקופת המתנה בת 3 חודשים או חודשיים בלבד. משמעות הדבר היא המתנה בת מספר חודשים בהם המבוטח אינו זכאי לכל פיצוי החל מהרגע בו הוגדר כסיעודי ועד לתחילת קבלת התשלום.

הסעיף הבא אותו יש לבחון הוא משך קבלת הפיצוי הכספי, ישנן פוליסות ביטוח סיעודי המעניקות פיצוי חודשי למשך כשנתיים, אחרות מגדירות פיצוי של שלוש שנים וכן הלאה. קיימות גם פוליסות המציעות כיסוי סיעודי למשך כל החיים, אך אלו הן גם פוליסות סיעוד יקרות יותר.

מדוע חשוב לרכוש ביטוח סיעודי?

טיפול סיעודי בישראל כרוך בהוצאות כספיות גבוהות מאוד, בכדי לממן טיפול סיעודי בבית המטופל תידרשו לשלם כ-5,000 שקלים בחודש לפחות, בעבור אשפוז במוסד סיעודי הולם התשלום נע בין 10,000 שקלים ועד 25,000 שקלים בכל חודש. ללא פוליסת ביטוח סיעודי מימון הטיפול הסיעודי הופך לנטל כלכלי קשה מנשוא. ביטוח סיעודי מעניק למבוטחים תחושת ביטחון כי במידת הצורך יהיה גוף אשר יספק להם מענה חלקי או מלא למימון הטיפול הסיעודי, יהיה גוף פיננסי אשר יסייע להם לקבל את הטיפול הדרוש להם בגילאים מבוגרים ולהזדקן בכבוד.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן