מהו גיל הזהב?

שתי גימלאיות יושבות עם קפה ועוגה וצוחקות

האם אתם בני 60 ומעלה? האם גם אתם עומדים לצאת לגמלאות בקרוב? אם כן, סימן שהגעתם לגיל הזהב כמו מבוגרים רבים אחרים שנמצאים במצב דומה לשלכם. אחרי שעבדתם במשך כל החיים, סוף סוף הגיע הזמן שתוכלו לנוח מעט.

האם אתם בני 60 ומעלה? האם גם אתם עומדים לצאת לגמלאות בקרוב? אם כן, סימן שהגעתם לגיל הזהב כמו מבוגרים רבים אחרים שנמצאים במצב דומה לשלכם. אחרי שעבדתם במשך כל החיים, סוף סוף הגיע הזמן שתוכלו לנוח מעט.

מבוגרים יכולים לבחור בפרישה מוקדמת, או לפרוש בגיל הפרישה, ועדיין התוכניות שלהם לעתיד לא ישתנו. פרישה מוקדמת מתרחשת בעיקר כשהבריאות מתרופפת. לכן, אם אנשים פורשים בגלל בעיות בריאות, סביר מאד להניח שהם יבלו את רוב החיים בגמלאות כאשר הם דואגים לבריאות ועסוקים בטיפולים שונים.

יש אנשים שמחליטים לצאת לפרישה מוקדמת כדי לדאוג לבן הזוג שזקוק לטיפול צמוד. במצב זה רוב הזמן עובר על הטיפול בבן הזוג וכמעט ולא נותר זמן לפעילויות אחרות. אם אדם סובל מהתדרדרות בריאותית, גדול הסיכוי שהוא יועבר לבית אבות סיעודי שבו יבלה את שארית חייו או עד שמצבו ישתפר.

הרבה שינויים קורים לנו ברגע שאנחנו פורשים מהעבודה. בהתחלה זה די קשה להסתגל למצב זה. טבעי למדי לחוש חסרי אונים וכאילו אין בידיכם לעשות דבר כאשר אתם יודעים שהחברים שלכם עדיין ממשיכים לעבוד במקום העבודה שלהם. ייתכן וחברים מהעבודה יזמינו אתכם לבוא לבקר ויספרו לכם ויעדכנו אתכם בל מה שקורה בעבודה, וייתכן שתתגעגעו למקום העבודה שלכם ואולי גם תיכנסו לדיכאון. אבל, בהמשך הזמן תתחילו ליהנות מהחיים שלכם כפנסיונרים.

הדבר החשוב ביותר בשנות הפנסיה היא שאתם פנויים הרבה יותר לבלות עם בני המשפחה שלכם. אם אתם אנשים שעלו מארץ אחרת תוכלו לשקול לחזור למקום הולדתכם ולהישאר שם זמן מה מבלי לדאוג מה יקרה במקום העבודה שלכם כשאתם נעדרים ממנה. לא תצטרכו לדאוג לדבר אלא רק ליהנות מהזמן האיכותי שאתם מבלים עם יקיריכם. אם אתם ילידי הארץ תוכלו לבלות יותר זמן עם בני המשפחה, לטפל בנכדים ולעזור לילדיכם הבוגרים שיוצאים לעבודה מבוקר ועד ערב, ולפעמים משוועים לעזרה עם הקטנים שלהם. כך יהיו גם לכם וגם לנכדים שלכם שעות נחמדות שבהן ההורים של הילדים לא צריכים להיות במתח כי הם יודעים שהילדים שלהם נמצאים בידיים נאמנות יותר מכל בייביסיטר.

אולי אתם נמנים על אותם מבוגרים שמחליטים לצאת לנסיעות בחו”ל? מבוגרים אלה מבקרים במקומות חדשים, טועמים טעמים מיוחדים ונהנים מחופשות שלא נגמרות. מבוגרים שמטיילים נהנים גם מבילוי שמאפשר להם לא לשקוע בהרהורים ובמחשבות על חייהם בעבר. למעשה זו דרך מצוינת לרפא דיכאון שקשור לפרישה מעבודה.

יש גם מבוגרים שמעדיפים דווקא להקדיש את חייהם לצדקה ולהתנדבות. זה די טבעי כי עבודות התנדבות עוזרות לאדם להשיג שקט נפשי ושחרור מלחצים.

חיים בדימוס יכולים להיות גם הזדמנות לפיתוח תחביבים. כיוון שאין הרבה מה לעשות, מבוגרים נוטים לקרוא יותר, לסרוג, להשתתף במשחקי ספורט או בהתעמלות בחדרי כושר. הספורט עוזר לפנסיונר להיות חבר בקהילה, שהיא פעמים רבות קהילה של אנשים אחרים בגמלאות. בפאלאס רעננה לדוגמה, נהנים הדיירים מחיים בקרב קהילה של בני גילם, חוגים למבוגרים ומפעילויות בתחומים שונים שמאפשרים להם חיים חווייתיים ומשמעותיים גם בגיל הזהב.

לפרטים נוספים-  צרו אתנו קשר

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן