בית אבות ודיור מוגן – הדומה והשונה

גימלאי מצביע לשני כיוונים שונים

בבית אבות מודגשים יותר השירותים הבסיסיים שכוללים ארוחות ושתייה, שירותים סוציאליים, שירותי בריאות 24 שעות ביממה, שירותי ניקיון וכביסה, מערכת אבטחה ופעילויות תרבותיות. בדיור מוגן, לעומת זאת, בנוסף לכל אלה הדיירים נהנים גם ממתקנים מהודרים ומשוכללים ורמה גבוהה של אבזור ביחידות הדיור.

 

בחירה לעבור להתגורר בבית אבות או בדיור מוגן בגיל מבוגר היא החלטה חשובה בחיים. לכן, עליכם להבטיח לעצמכם שהמקום שבו תבחרו אכן יספק לכם איכות גבוהה ויתאים לצרכים שלכם.

יש שלושה היבטים חשובים אותם צריך לבדוק כדי לבחור את בית ההורים המושלם עבורכם: בדקו את רמת השירותים, את האווירה, ואת סגנון החיים והאפשרויות שמציע הבית.

חשוב לתכנן את צעדכם מראש ולקחת את הזמן כדי לנתח את האפשרויות העומדות בפניכם. אל תשכחו לבקר פיזית בכמה בתים לפני קבלת ההחלטה. כל אלה יבטיחו שבית ההורים בו תבחרו, בין אם בית אבות או דיור מוגן, יעזור לכם לשמור על בריאות טובה ויאפשר לכם לחיות באושר ובכבוד.

שני המתקנים, בית אבות ודיור מוגן, מציעים לבני הגיל השלישי מגורים בבית מוגן ובטוח שבו הם זוכים בשירותי בריאות, בכל השירותים שקשורים לאחזקת הבית (ארוחות מזינות בחדר האוכל, ניקיון, כביסה וכיוצא באלה) ובפעילויות תרבותיות וחברתיות שמופעלות במסגרת הבית.

קהל היעד

מבוגרים שהביטוח הלאומי הגדיר אותם כעצמאיים לא זכאים לקבל תמיכה או סיוע מהביטוח הלאומי. אנשים אלה יכולים לבחור להתגורר בבית אבות לעצמאיים ולחיות במסגרת מוגנת עם חברים בני גילם.

בצד בית האבות לעצמאים קיימים גם בתי אבות שמיועדים למבוגרים שגורלם לא שפר עליהם והם לוקים בבעיות בריאותיות ונפשיות שונות. בבתי אבות אלה מתגוררים דיירים שמצבם הבריאותי הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי והמדינה יכולה להשתתף במימון האשפוז.

“בית אבות סיעודי” מיועד למבוגרים שמתקשים להתמודד בעצמם עם הפעילויות היומיומיות הרגילות. “בית אבות סיעודי מורכב” מיועד למבוגרים שבנוסף לקושי שלהם לבצע פעילויות יומיות הם גם נזקקים להשגחה רפואית צמודה. “בית אבות לתשושי נפש” מיועד למבוגרים שמצבם הנפשי התערער והם סובלים מדיכאון כרוני, דמנציה, או אלצהיימר.

“בית אבות משולב” מתאים למבוגרים רבים בלי קשר למצב הגופני או הנפשי שלהם, והם יכולים לעבור למחלקה אחרת אם חל שינוי במצבם הרפואי. בדרך כלל בית זה מתאים לבני זוג שרוצים לשהות באותו בית וכל אחד מהם נמצא במצב בריאותי שונה.

כמו בית אבות לעצמאיים, גם הדיור המוגן מיועד לאנשים מבוגרים עצמאיים, אבל כולו במימון עצמי והדיירים לא זכאים להשתתפות כלשהי מצד המדינה. גם בדיור המוגן החלו לאחרונה להקים מחלקות סיעוד. ברשת פאלאס דיור מוגן, למשל, מחלקה משוכללות ועדכניות באישורו של משרד הבריאות.

מחלקות אלה מיועדות בראש ובראשונה לדיירי הבית שבריאותם התדרדרה והם זקוקים עתה לטיפול או לסיוע צמודים. מחלקה סיעודית בתוך הדיור המוגן מבטיחה לדיירים שבמקרה ויזדקקו בעתיד לתמיכה ולסיעוד הם יוכלו להמשיך לקבל אותם במסגרת הבית ולא יטולטלו למקום חדש.

שירותים

בבית אבות מודגשים יותר השירותים הבסיסיים שכוללים ארוחות ושתייה, שירותים סוציאליים, שירותי בריאות 24 שעות ביממה, שירותי ניקיון וכביסה, מערכת אבטחה ופעילויות תרבותיות.

בדיור מוגן, לעומת זאת, בנוסף לכל אלה הדיירים נהנים גם ממתקנים מהודרים ומשוכללים כמו בריכת שחיה, חדר כושר, גינה מטופחת, לובי מפואר, ורמה גבוהה של אבזור ביחידות הדיור. בפאלאס רעננה למשל שלל פעילויות וחוגים כך שכל דייר יכול למצוא את הפעילות ואת החברותא המתאימה לו.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן