בית אבות סיעודי – מחירים ומה שמעבר

אישה מבוגרת מחזיקה יד של אח בחיוך

בית אבות סיעודי הוא פתרון דיור מוגן המשלב שירותים רפואיים הניתנים לדיירים סיעודיים.

כאשר מתחילים לחפש בית אבות סיעודי, עולות שאלות רבות בקשר לבחירת המקום הנכון עבור ההורים. אחת השאלות הגדולות שעולות הוא מה המחיר אותו משלמים ומה מקבלים תמורתו. להלן סקירה מקיפה על בתי אבות סיעודיים.

מהו בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי הוא פתרון דיור מוגן המשלב שירותים רפואיים הניתנים לדיירים סיעודיים. בית אבות סיעודי מספק לדייריו צוות רפואי וצוות מסייע וכן מתקנים המותאמים ומונגשים לקהל סיעודי, על מנת שיוכלו להמשיך להתקיים בכבוד, תוך שמירה על פעילות, תזונה בריאה, חיי חברה ככל הניתן וקבלת העזרה המתאימה לצרכיהם היומיומיים.

למי מיועד בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי מיועד לקשישים המוגדרים כסיעודיים ולעיתים למי שמתאושש לאחר ניתוח מורכב וזקוק לסיוע מוגבר בדרך להתאוששות. קשישים סיעודיים זקוקים לעזרה שוטפת במטלות היומיום, כמו גם לציוד ומתקנים המתאימים למצבם (לחצן מצוקה, ידיות אחיזה במקלחת או בשירותים, שירותי חירום, נגישות גבוהה גם לכיסאות גלגלים, ניקיון ואחזקה בהשגחה מוגברת, סיוע בשמירה על היגיינה ועוד).

כאשר אתם בוחרים בית אבות סיעודי דעו: בית אבות סיעודי חייב להיות בעל רישיון ממשרד הבריאות.

בית אבות סיעודי – מה הוא כולל

אין מפרט אחיד בין בתי אבות סיעודיים וזו גם הסיבה שרבים חוששים מהזנחה בשלב המעבר לבית אבות סיעודי. בתי אבות סיעודיים איכותיים מציעים כיום יתרונות רבים על פני השהיה בבית. אורח החיים משתפר בזכות עושר פעילויות מותאמות ושקט נפשי בגזרה הרפואית בזכות צוות רפואי צמוד, לצד חיי חברה ותחומי עניין מגוונים. אם ההתאמה בין התוכן והיכולת נשמרים – אין שום סיבה שדייר סיעודי לא יוכל לשמור על מצב רוח מרומם, חיוניות ועניין.

באחוזת בית ישנו אגף סיעודי נפרד. ההפרדה נובעת מהרצון לספק סביבה המותאמת באופן מלא לקהל סיעודי, לאפשר לצוות הרפואי ולצוות העזר נגישות מלאה, עם מלוא האבזור הנדרש, כולל חדרי טיפול ומרחב מונגש בהשגחה צמודה. לדיירים הסיעודיים דואגת מחלקת הרווחה לשפע פעילויות חודשיות מותאמות.

הליווי לדיירים הסיעודיים כולל הרבה מעבר למה שאפשר לקבל בסביבה הביתית: צוות אחיות מקצועיות, רופאים, סיוע בזמינות מקסימלית לאורך כל היום, חוגים ופעילות גופנית המותאמים לקהל, כולל ליווי פיזיותרפי, מזון בריא, הרצאות וחוגים – הכל כדי לשפר את מצב רוחו של הדייר ולשמור על עניין וחיוניות.

באחוזת בית קיימת גם התייחסות אישית לדיירים באגף הסיעודי שכן חולי אלצהיימר / דמנציה דורשים ליווי מעט שונה מדייר המוגבל פיזית. זו הסיבה שבאחוזת בית רעננה קיים גם האגף התומך המציע שירות שבין דיור מוגן רגיל לדיור מוגן סיעודי.

אנחנו מזמינים אתכם לסיור והכרות עם הצוות כדי להבין בדיוק על מה מדובר, מהם ההבדלים וכיצד נראה יום בחיי הדיירים באגף הסיעודי. לא תתחרטו על הביקור.

טווח מחירים של שהייה בבית אבות סיעודי

מחירי שהייה בבית אבות סיעודי נעים בדרך כלל סביב כמה אלפי שקלים בחודש. כל זה תלוי במיקום, ברמה ובמגוון השירותים המסופקים על ידי בית האבות הסיעודי.

כדאי לבדוק כמה מקומות על פי קריטריונים שתציבו לכם מראש:

  • מיקום – שכן תרצו לבוא לבקר, ולפעמים נסיעה קצרה במרכז תל אביב וחיפוש חנייה מתיש ארוכים יותר מנסיעה מחוץ לתל אביב וחניה בשפע.
  • תכנית פעילויות – להיות סיעודי אין משמעותו להיות במיטה כל היום… חשוב לוודא שלדייר יש סיבות לשמור על חיוניות, עניין, חיי חברה וכמובן השגחה צמודה עם מעקב.
  • הימצאות צוות רפואי 24 שעות ביממה – השקט הנפשי שלך – לדעת שהכל זמין מיידית.
  • גודל החדר ואבזורו – שכן תרצו שאפשר יהיה להתארח, שהאווירה נעימה, שיש מקום לנגיעה אישית בסידור החדר, ושההיגיינה הגבוהה נשמרת.
  • נגישות במצבי חירום – החייאה, העברה לבית חולים במידת הצורך וכדומה
  • מתקנים עבור פיזיותרפיה, שיקום ופעילות גופנית המתאימה לדיירים סיעודיים. ההתאמה חשובה מאד וגם ההקפדה על הפעילות בפועל. בלעדיהם יחול ניוון מהיר, דעיכה נפשית ופיזית.

מעבר מבית אבות רגיל לסיעודי

כאשר אתם בוחרים בית אבות, עוזבים את הבית על כל המשתמע מכך – לא הייתם רוצים לעשות זאת שוב לאחר מספר שנים. השינוי בגיל המבוגר הוא לא הדבר הכי נוח בעולם. לשם כך מומלץ לחשוב קצת קדימה, שהרי רובנו (טפו טפו טפו) נגיע לגיל ולמצב בו נצטרך השגחה מוגברת וסיוע יום יומי. חשיבה קדימה ובחירה בבית אבות בו יש אגף סיעודי מאפשרים לדיירים להתחיל בדיור מוגן רגיל ולאורך השנים פשוט לשנות אגף בהתאם לצורך. מדובר על שינוי קל המתקבל בהבנה וקלות יתרה על ידי הדיירים, בניגוד למעבר פיזי קיצוני לסביבה לא מוכרת העלול לעיתים להקצין החמרה במצב הנפשי.

בית אבות הכולל גם מחלקה/אגף סיעודי מאפשרים את המעבר החלק. חישבו על כך.

בחלק מהמקומות יצטרך הדייר לשלם סכום חודשי נוסף במקרה של מעבר לבית האבות הסיעודי, אך ישנם גם בתי אבות המאפשרים מעבר למחלקה הסיעודית ללא תוספת תשלום. את נושא התשלום מומלץ לברר מראש בעת הביקור במקום ולעיתים ניתן לעגן זאת בחוזה ההתקשרות הראשוני.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן