בתי אבות פרטיים – היתרונות

זוג גימלאים מחזיקים זוג מפתחות לבית חדש

מציאת בתי אבות פרטיים ברמה הטובה ביותר להורים שלכם יכולה להיות לא פשוטה, אבל תוכלו תמיד להתחיל את החיפוש אחר הטוב ביותר, על ידי פנייה לעזרתם של חברים. שאלו אחרים אם ידוע להם על בתי אבות פרטיים טובים עליהם יוכלו להמליץ.

 

ההזדקנות היא מציאות שכל אחד מאיתנו חייב להתמודד איתה כי אנחנו לא יכולים להישאר צעירים לנצח. החיים הם מסתורין שאף אחד מאיתנו עדיין לא פענח. נולדנו לחיים, טיפלו בנו, התבגרנו ונעשינו מבוגרים אחראיים, יצרנו משפחה משלנו וטיפלנו בילדים שלנו ולאחר מכן גם בהורים שלנו. לפעמים, בגלל אילוצי הזמן או חוסר היכולת לטפל בהורים קשישים, אנחנו נאלצים למצוא עבורם בית אבות או דיור מוגן. למרות שזו יכולה להיות החלטה קשה, צריך לנתח היטב את האפשרויות שעומדות בפנינו.

כשאתם שולחים את בן המשפחה האהוב לבית אבות זה לא אומר שאתם אוהבים אותו פחות. זה מאד מכאיב לילדים להשאיר את הטיפול בהורה בידי אנשים אחרים. בוודאי שזה לא הדבר הכי טוב, אבל אם לא נותרה בידיכם ברירה, אין מה לעשות אלא לבטוח באנשים אחרים שיטפלו בהורה.

בוודאי יהיו לכם חששות ואולי תחושו רגשי אשמה, אבל בטווח הארוך תבינו שקיבלתם את ההחלטה הנכונה. זה יקרה כאשר תראו שההורים שלכם שמחים ומרוצים.

חיפוש ומציאה

מציאת בתי אבות פרטיים ברמה הטובה ביותר להורים שלכם יכולה להיות לא פשוטה, אבל תוכלו תמיד להתחיל את החיפוש אחר הטוב ביותר, על ידי פנייה לעזרתם של חברים. שאלו אחרים אם ידוע להם על בתי אבות פרטיים טובים עליהם יוכלו להמליץ.
בנוסף, חשוב לבחור בבית אבות שנמצא לא רחוק מביתכם כך שתוכלו לבקר את ההורים לעיתים תכופות. מרחק קצר יהפוך את הביקורים לקלים יותר. כך תוכלו לבקר אותם מדי יום ולהתעדכן במה שקורה להם. אפשר גם להשתמש באינטרנט כדי לאתר בתי אבות שנמצאים בסמוך לאזור המגורים שלכם.

חשוב לבדוק את המוניטין של בית האבות באמצעות קריאת המלצות באינטרנט וחיפוש בגוגל שיאשר לכם שאין פרסומים שליליים שנוגעים לבית האבות.

יתרונות בתי האבות

  • דאגה לכל הצרכים הבסיסיים של הדייר, בעיקר אם הוא זקוק לטיפול סיעודי: רחצה, לבוש, אכילה, שירותי אחזקת הבית, כביסה, השתתפות בפעילויות חברתיות ותרבותיות ועוד. טיפול סיעודי יומיומי תורם לתחושה של בטחון ומפחית את תחושות החרדה בעיקר בקרב מבוגרים סיעודיים שתלויים באחרים.
  • בית האבות מציע לדיירים טיפול רפואי בתוך בית האבות וחוסך מהם את הצורך לצאת לבדיקות דם או לבדיקות א.ק.ג מחוץ לבית.
  • דיירי בית האבות זוכים לסדר יום קבוע שכולל גם פעילויות בתחומים שונים. פעילויות אלה תורמות לתחושה שיש סיבה לקום בבוקר.
  • תזונה מאוזנת ומזינה. נושא זה חשוב מאד לאדם המבוגר. האכילה היא אחת ההנאות המספקות בחיים, לכן מקפידים בבית האבות על מזון טעים יחד עם שמירה על דיאטה דלת מלח או סוכר, לפי צרכי הדייר.

כאשר אתם מחפשים בית אבות בדקו אם יש מעלית בבניין. שימו לב גם לגודל החדר, לכיווני האוויר, לקומה שבה נמצא החדר, לנגישות לחדר האוכל. בנוסף, בתי אבות פרטיים מציעים לדיירים מתקני מותרות כמו בריכת שחייה, ספא, חדר כושר, אולם קולנוע ועוד. כדאי לבדוק שאכן בית האבות כולל מתקנים שההורה שלכם ייהנה להשתמש בהם.

עלויות

הצעד הבא הוא בדיקת עלויות המגורים בבית האבות, כדי לוודא שאתם יכולים לעמוד בהם. מומלץ לנהל משא ומתן עם הנהלת בית האבות ואפשר גם לנסות לקבל סיוע למימון המגורים בבית האבות מהגופים הבאים:

  • מימון משרד הבריאות – במקרה של חולה סיעודי יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית, לקבלת אישור רפואי וחוות דעת של העובד הסוציאלי.
  • מימון קופת חולים – מעניק מימון אשפוז זמני של מבוגרים סיעודיים שנמצאים במצב רפואי מורכב, או זקוקים להתאוששות ולשיקום ממצב רפואי חריף. יש לפנות ליחידה להמשך טיפול ולאחיות בבית החולים מטעם קופת החולים.
  • מימון חברת ביטוח – אם המבוגר מבוטח בביטוח סיעודי פרטי.

כיוון שאשפוז פרטי מעניק תוספות לדיירים חשוב לבדוק אם כמעט כל השירותים כלולים במחיר, או לא. כלומר, לבדוק אילו שירותים ופעילויות כלולים במחיר ואילו לא.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן