דיור מוגן לדוברי אנגלית

זוג דיירי פאאלס מחובקים ומחייכים

דיור מוגן לדוברי אנגלית מציע למבוגרים דוברי אנגלית מקום מגורים ששפת הדיבור של חלק גדול מדייריו היא אנגלית. בבית שכזה, הדייר דובר האנגלית פשוט "ירגיש בבית”.

לא מעט אנשים מבוגרים רוצים להמשיך לחיות באופן עצמאי, אבל מעדיפים לעבור ליחידת דיור קטנה יותר במקום מוגן שיקל עליהם את ניהול הבית, שיעניק להם תמיכה רפואית, חברתית ותרבותית. בפני אנשים אלה עומד האפשרות לעזוב את הבית הפרטי ולעבור לגור במסגרת של דיור מוגן.

יש בארץ סוגים רבים ושונים של בתי דיור מוגן שמעניקים רמות שונות של יחידות דיור ושירותים. עם זאת, רובם מספקים לדיירים שירותי בריאות 24 שעות ביממה, חדר אוכל שבו מוגשות שלוש ארוחות במהלך היום, שירותי אחזקה וכביסה ומגוון של פעילויות תרבותיות, ספורטיביות וחברתיות.

מחלקה סיעודית בבית

יש בתי דיור מוגן, כמו למשל פאלאס רעננה, שהקימו גם מחלקה סיעודית במסגרת הבית. מחלקה זו מעניקה שירותיים רפואיים וסיעודיים מסורים ומקצועיים לדיירי הבית שמצבם הגופני הורע עם הזמן. מחלקה זו מופעלת ברישיון משרד הבריאות.

החיים בדיור המוגן מאפשרים לדיירים חיים עצמאיים ופעילים יותר מאשר החיים לבד בבית. הדיירים מתגוררים ביחידת דיור עצמאית מצוידת היטב, יכולים לצאת ולבוא כרצונם ופתוחים ליצור קשרים חברתיים חדשים עם דיירי הבית האחרים.

מתאים גם לדוברי שפות אחרות

אבל, מה אם שפת האם של האדם המבוגר שמבקש לעבור לדיור מוגן בארץ היא אנגלית והוא אולי אינו שולט היטב בעברית? איך יסתדר בדיור מוגן שבו השפה השלטת היא עברית? במקרה כזה כדאי לדעת שיש בישראל דיור מוגן לדוברי אנגלית.

דיור מוגן לדוברי אנגלית מציע למבוגרים דוברי אנגלית מקום מגורים ששפת הדיבור של חלק גדול מדייריו היא אנגלית. בנוסף, בדיור מוגן שכזה לא רק רוב הדיירים דוברי אנגלית, אלא גם הצוות המקצועי שעומד לרשות דיירי הבית דובר אנגלית ומעניק לכל אחד מהדיירים יחס אישי, אדיב ומקצועי בשפתו. בבית שכזה, שמעניק איכות חיים ברמה מאוד גבוהה ובאווירה משפחתית, הדייר דובר האנגלית פשוט “ירגיש בבית”.

בגיל מבוגר הרבה קצת יותר קשה לנו להתמודד עם הצורך “למצוא את המילים”, ובטח אם צריך לעשות זאת לא בשפת האם. לכן, חשוב מאוד שהאנשים שבהם ניעזר בעת צרה במסגרת הדיור המוגן יוכלו להבין אותנו היטב, ולא נצטרך למצוא את המילים המתאימות בעברית כשאנחנו מנסים להסביר במדויק את הצרכים שלנו.

יש בתי דיור מוגן שמייחדים לוח מודעות נפרד, במקביל ללוח המודעות בעברית, שעליו מופיעות המודעות באנגלית לנוחיות הדיירים. כמו כן הדיירים מוזמנים להשתתף בחוגים שמיועדים לדוברי אנגלית.

כמעט ואין צורך להסביר את החשיבות להשתתפות בפעילות שבה ההוראות בזמן הפעילות ניתנות בשפת האם. כך גם כשמדובר בהדרכה בטיול או בהרצאה כלשהי שניתנות באנגלית. כשההרצאה היא בשפת האם אפשר לפנות את הראש ולהתרכז בידע ובחוויה במקום להתאמץ כל הזמן להבין מה אומר המדריך או המרצה.

אם אתם מחפשים דיור מוגן באיכות גבוהה לדוברי אנגלית, גלישה מהירה באינטרנט תציג בפניכם רשימה של בתי דיור מוגן שיענו על הצרכים שלכם. בפאלאס רעננה, לדוגמה, יש קהילה גדולה של דוברי אנגלית ושפות אחרות. לכן, חיי החברה ומגוון הפעילויות מתקיימים במקום גם בעברית וגם באנגלית.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן