דיור מוגן לדוברי צרפתית

זוג גימלאים יושבים ביחד ומחייכים

בישראל, שמאופיינת בקיבוץ גלויות מרחבי העולם, לא כולם שולטים בעברית. אם כך, כיצד יוכלו אנשים מבוגרים דוברי צרפתית ליהנות מכל מה שמציע הדיור המוגן אם לא מדברים שם בשפה שלהם?

יש אנשים מבוגרים ששוקלים לעבור לדיור מוגן כי הבית הפרטי פשוט גדול עליהם. הבית, שהתרוקן מהילדים שגדלו והקימו משפחות משלהם, כבר לא מתאים לזוג הורים מבוגרים.

יש אנשים שמחפשים דיור מוגן כי הם מעדיפים לחיות במקום בטוח. בית שבו מישהו ייענה למצוקתם באופן מיידי אם חלילה ימעדו וייפלו. בית שבו לא יחששו מפני פורצים באישון לילה.

ויש אנשים ששוקלים אם לעבור להתגורר בדיור מוגן כי הם מרגישים בודדים. בגיל מבוגר אנשים רבים איבדו את בן הזוג או את חבריהם הקרובים שהלכו לעולמם. אנשים אלה מחפשים איכות חיים משמעותית בקרב קהילה תוססת של בני גילם.

את כל הצרכים האלה ואף יותר יכולים למלא החיים במסגרת דיור מוגן. דיור מוגן מעניק לדיירים מגוון של שירותים שמקלים על החיים והופכים אותם גם למעניינים יותר. הדייר נהנה משירותי בריאות 24 שעות ביממה של צוות רפואי מיומן ומקצועי. הוא יכול ליהנות מהארוחות המזינות והטעימות המוגשות בחדר האוכל, ולא צריך לטרוח לצאת לקניות, לבשל ובכלל לדאוג לכל מה שקשור בניהול הבית, גם לא לכביסה.

אבל גולת הכותרת של החיים בדיור המוגן היא ההזדמנות שהיא פותחת בפני אנשים מבוגרים לקשור קשרים חברתיים חדשים, ולהשתתף בפעילויות חברתיות, תרבותיות וספורטיביות בהתאם לנטיות ליבם. הדיור המוגן מגן על האדם המבוגר מפני סכנת הבדידות, ומפני הסיכון ללקות בדיכאון שנחשב לאחד הגורמים העיקריים לתמותה בקרב בני גיל הזהב.

מסיבה זו, פאלאס רעננה למשל, מציעה בית שמבטיח לדיירים טיפול רפואי בכל עת, ביטחון אישי, תחושה של שייכות לקהילה תוססת ופעילויות תרבות, חברה וספורט.

בישראל, שמאופיינת בקיבוץ גלויות מרחבי העולם, לא כולם שולטים בעברית. אם כך, כיצד יוכלו אנשים מבוגרים דוברי צרפתית ליהנות מכל מה שמציע הדיור המוגן אם לא מדברים שם בשפה שלהם?

למה חשוב שאנשים מבוגרים יחיו במקום שמדבר את שפתם?

תקשורת היא הדרך שבה האדם מבטא רעיונות ורגשות שלו בפני אנשים אחרים. אדם שיש לו שליטה טובה בשפה ומיומנויות תקשורת טובות, יכול לבטא את הרעיונות והרגשות שלו בצורה טובה יותר. מצד שני, אם לאדם אין יכולת לתקשר היטב, כיצד יוכל להעביר את הרעיונות שלו לאחרים.

בנוסף, אנשים נוטים להקשיב יותר לדיבור של אדם שהשליטה שלו בשפה ובמיומנויות התקשורת היא טובה. אנשים כאלה יודעים איך ליצור קשר עם אנשים בדרך הנכונה והם גם יוכלו להתמודד בקלות עם כל מצב.

מכאן, ניתן להבין את החשיבות המרובה של דיור מוגן לדוברי צרפתית. אדם יכול להיות מתוסכל מאוד ולהיכשל ביצירת קשרים חברתיים אם לא תינתן לו אפשרות לדבר בשפה בה הוא שולט. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר באנשים מבוגרים שצריכים להסתגל בגילם המתקדם למקום מגורים חדש ולחברה חדשה. לא פשוט.

לכן, אם אתם מחפשים דיור מוגן לדיירים דוברי צרפתית, תוכלו למצוא את מבוקשכם פשוט על ידי גלישה באינטרנט. כיוון שאוכלוסיית הקשישים בישראל כוללת ברובה אנשים שהגיעו לכאן מארצות אחרות, שפת האם של רובם אינה עברית. עבורם ניתן למצוא בתי אבות או דיור מוגן שמיועדים לדוברי בולגרית, לאדינו, צרפתית ועוד.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן