דיור מוגן סיעודי לעומת בית אבות סיעודי

תמונה של אח במחלקת פאלאס מדיקל

אם אתם מחפשים מקום מגורים מתאים להורה שלכם או לבן משפחה יקר אחר, שזקוק לסיעוד 24 שעות ביממה, חשוב שתבדקו מהי רמת השירותים הרפואיים שהמקום מספק, ואם הם מתאימים למצבו הרפואי של המטופל.

מה חשוב לבדוק

אם אתם מחפשים מקום מגורים מתאים להורה שלכם או לבן משפחה יקר אחר, שזקוק לסיעוד 24 שעות ביממה, חשוב שתבדקו מהי רמת השירותים הרפואיים שהמקום מספק, ואם הם מתאימים למצבו הרפואי של המטופל. למשל, האם נוכחת במקום אחות בכל שעות היממה? האם רופא מגיע מדי יום לביקור? האם למקום יש מנוי לשירותים שקשורים בטיפול נמרץ, והסכם עם חברת אמבולנסים שתעביר, במקרה הצורך, את המטופל לבדיקות רפואיות שונות? חשוב גם לבדוק אם המקום פועל ברישיון של משרד הבריאות, כי הקמת מחלקה של דיור מוגן סיעודי אינה מצריכה רישיון של משרד הבריאות.

כשאתם בוחנים בתי אבות, תוכלו לפעמים לטעות ולהתרשם מאד מחיצוניותו הנהדרת של בית אבות סיעודי מסוים, אבל לגלות עד מהרה שרמת הדיור והשירותים שהוא מציע למטופלים אינה ראויה ולא מתאימה לאשפוזו של ההורה שלכם. כדאי גם לבדוק את רמת הניקיון במקום, מהי התדירות שבה מנקים את החדרים, האם החדרים מאובזרים לשביעות רצונכם? האם יש מענה מיידי בכל מקרה של תקלה או צורך בשירות תיקונים? כמו כן, חשוב לבדוק את רמת חדר האוכל ואיכות המזון המוגשת בו. לידיעתכם, לאנשים מבוגרים חשובה מאד תזונה נכונה ובריאה, במיוחד לאלה שעם השנים איבדו את התיאבון כתוצאה מירידה בחושי הטעם והריח.

היתרון שבבית דיור מוגן

לעומת בתי אבות, בתי דיור מוגן מציעים בדרך כלל מגורים ברמה יוקרתית ואיכותית, הן באשר ליחידת הדיור, והן בכל מה שנוגע לכלל השירותים שמציע הבית לדיירים (בריאות, בטחון, תרבות, חברה, ספורט, ניקיון, כביסה, חדר אוכל איכותי ועוד).

לכן, אם אתם מעוניינים שבן המשפחה שלכם יגור במקום הטוב ביותר האפשרי, מומלץ לחפש בית דיור מוגן שבו יש מחלקה סיעודית. מחלקה שכזו מציעה לדייריה מגורים ברמה של חמישה כוכבים בנוסף לכל השירותים הרפואיים הנדרשים.

אנחנו באחוזת בית מציעים דיור מוגן סיעודי, שמופעל ברישיון משרד הבריאות, בסטנדרטים חדשים ועדכניים. המחלקה הסיעודית, על אגפיה השונים, מיועדת למבוגרים סיעודיים ולתשושי נפש. מחלקת הסיעוד באחוזת בית פועלת מתוך אמונה שחום, אהבה ואמפתיה לדיירים עומדים בבסיסה של עבודת אנשי הצוות.

כאשר שני בני זוג מתגוררים יחד ביחידת הדיור המוגן, ובמשך הזמן אחד מהם הופך לסיעודי, יש יתרון לאשפוזו במחלקה סיעודית של הדיור המוגן, ולא בבית אבות. הדיירים הסיעודיים שוהים בעצם באותו מבנה של בני/ות זוגם/ן, מה שמקל עליהם להתראות מדי יום. בנוסף, שני בני הזוג יוכלו להמשיך להשתתף יחד בפעילויות שבהן בן הזוג הסיעודי עדיין יכול לקחת חלק.

לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן