היתרונות שבבחירת בית אבות

זוג גימלאים רוקדים בדירתם בפאלאס

בין בית אבות ודיור מוגן קיים הבדל מהותי שנעוץ בהיקף וברמת השירותים התרבותיים והחברתיים שמעניק הדיור המוגן לדיירים, לעומת בית האבות. בעצם, מבחינת ניהול אורח חיים עצמאיים, המגורים בדיור מוגן הם ממש כמו מגורים בבית פרטי.

מה בין בית אבות לדיור מוגן? עד ליום שבו החלו לצוץ בישראל בתי דיור מוגן, שמענו רק על בתי אבות. ואכן, הדיור המוגן החל להשתרש בארץ בשנים האחרונות לאחר שיובא ארצה מארצות הברית. הדיור המוגן הולך ומתפתח בישראל, בעיקר עקב העלייה בתוחלת החיים ורצונם של גמלאים בריאים ועצמאיים להמשיך לנהל חיים חיוניים, משמעותיים, מלאי פעילות חברתית ותרבותית, במסגרת של קהילה מגוננת.

הטרנד של דיור מוגן הוא גם תוצאה של חיים ברווחה שמאפיין את בני המעמד הבינוני-גבוה בישראל, שיכולים להרשות לעצמם בערוב ימיהם לבחור לאו דווקא בבית אבות, אלא בדיור מוגן יוקרתי שמציע חיים מוגנים ועצמאיים, שירותים ברמה של מלון חמישה כוכבים, שירותי רפואה יעילים ומגוון של פעילויות ומתקנים שעומדים לרשות הדיירים.

בין בית אבות ודיור מוגן קיים הבדל מהותי שנעוץ בהיקף וברמת השירותים התרבותיים והחברתיים שמעניק הדיור המוגן לדיירים, לעומת בית האבות. בעצם, מבחינת ניהול אורח חיים עצמאיים, שלא כמו בבית אבות, המגורים בדיור מוגן הם ממש כמו מגורים בבית פרטי.

הבדל נוסף הוא המימון. הדיור המוגן הוא במימון פרטי של הדייר או של המשפחה, בעוד שדייר בבית אבות יכול ליהנות ממימון של המדינה, בכפוף למספר תנאים. אגב, האחריות למימון ולאשפוז של מבוגר סיעודי מתחלקת בין שני גופים: קופת החולים ומשרד הבריאות.

התנאים לקבלת מימון לאשפוז באחד מאותם בתי אבות:

  • מימון של החלמה לאחר מחלה או לאחר אשפוז – קשיש שסובל מבעיה בריאותית חולפת כמו שבר או אירוע מוחי נהנה מסל השירותים שכלול בטיפול קופת החולים. עם זאת, העלויות הנוספות שייגרמו אם המטופל יזדקק לאשפוז ממושך עקב סיבוכים שונים, יהיו על חשבון המטופל.
  • מימון של משרד הרווחה עבור שהות במסגרת בתי אבות – המחלקה לקשיש שנמצאת באגף שירותי הרווחה ברשות המקומית בה מתגורר המבוגר, אחראית על הטיפול בהשמה של מבוגרים שמתקשים בתפקוד היומיומי, בבתי אבות. הוצאות אלה הן במימון משרד העבודה והרווחה, הרשות המקומית ודמי השתתפות של המטופל, בהתאם ליכולת הכספית שלו.
  •  ביטוח סיעודי שמאפשר מימון אשפוז במסגרת בית אבות סיעודי – קיימים שני סוגי פוליסות: דרך קופת חולים ודרך חברת ביטוח פרטית. ביטוח שכזה עשוי להקטין מאד את עלויות האשפוז בבית האבות.
  • מטפל סיעודי – מדובר באלטרנטיבה לאשפוז במסגרת בית אבות. בחינת העלות החודשית של מטפל סיעודי בבית המבוגר, לעומת אשפוז במסגרת בית אבות סיעודי צריכה לקחת בחשבון: תשלום של כל הזכויות המגיעות למטפל והמשך התשלום עבור ההוצאות השוטפות של הבית (ארנונה, מים, חשמל). חישוב של כל אלה עשוי לגלות שהעסקה של מטפל סיעודי יכולה להגיע לסכום של כ-9,000 שקלים בחודש.
  • עזרה לניצולי שואה – במסגרת בתי אבות ניתן לממן את הטיפול באנשים ניצולי שואה על ידי סיוע שמעניקות קרנות שונות, הנחות שנותן בית האבות בעצמו ועוד.

לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן