הקפדה על בריאות בגיל הזהב

גימלאי עם מזרן יוגה שמח מוכן לפעילות

העליה בתוחלת החיים לאו דווקא הביאה לעליה באיכות החיים. במאמר זה תמצאו מספר טיפים כלליים לשמירה על הבריאות ואיכות החיים, גם במגורים בדיור המוגן.

 

הקפדה על בריאות בגיל הזהב

העלייה בתוחלת החיים לאו דווקא הביאה לעלייה באיכות החיים, אך הדבר אינו מחויב המציאות, והקפדה על כללים פשוטים לשמירה על הבריאות יכולה להביא לשיפור ניכר באיכות החיים. כמו כן, הכניסה לדיור מוגן איכותי טומנת בחובה שמירה והקפדה על בריאותכם גם בהיבט המניעתי, שכן בדיור המוגן הצוות הרפואי שבסיס עבודתו הוא תיירות מרפא , אחראי על שמירת בריאותם של השוהים בו. במאמר זה תמצאו מספר טיפים כלליים לשמירה על הבריאות ואיכות החיים, גם במגורים בדיור המוגן.

לא שוכחים לקחת כדורים ותרופות

חיים בגילאי הזהב טומנים בחובם לרוב לקיחת כדורים רבים לניהול חיים יומיומיים. בנוסף, מבוגרים רבים שוכחים לנטול את כדורי היומיום שעליהם ליטול. לפיכך, הסתייעו בקופסת תרופות שבועית, באמצעותה לא תצטרכו לזכור לקחת את הכדורים, אלא, תוכלו לדעת בכל שלב ושלב אם זכרתם או שכחתם לנטול אותם.

ביצוע בדיקות תקופתיות

בדיור המוגן יש צוות רפואי כמובן, מסביב לשעון, אך בכל זאת, הקפדה על ביצוע בדיקות תקופתיות כמו בדיקות דם, ובדיקות מניעתיות יכולה לסייע לכם באיתור מחלות מבעוד מועד, או בטיפול במחלות קיימות.

בדיקת הצלבות בין כדורים

מטופלים רבים נוהגים לקחת כדורים רבים, שייתכן כי מבטלים זה את פעולתו של זה, ללא ידיעתם.

לפיכך, אחת לתרופה רצוי להתייעץ עם הצוות הרפואי בנוגע להצלבות בין תרופות ולבדוק שאין השפעות סותרות או ביטול של פעולה זה או אחרת, של אחד או יותר מהכדורים אשר אתם לוקחים.

ביטוח

מקפידים לשלם מדי חודש בחודשו את הביטוח הרפואי, שכן במקרה של מחלות קשות, או טיפולים לקויים של רשלנות רפואית, לא תישארו קירחים מכאן ומכאן.

פעילות ספורטיבית

הקפדה על פעילות ספורטיבית גם בגיל הזהב, תורמת לאיכות חיים ואושר שערכם לא יסולא בפז. פעילות ספורטיבית מותאמת יש לבצע בהתייעצות עם הצוות הרפואי במקום, ובהתאמה למצב הפיזי.

פעילות חברתית

הדיור המוגן הוא המקום המושלם לשמירה וטיפוח של מערכות יחסים עם חברים ודיירים אחרים, אשר מסייעים לשמירה על תחושת האושר הכללי ומסייעים לבריאות גם כן. הקפידו להתחבר לדיירים אחרים בדיור המוגן, להשתתף בפעילויות המוצעות לכם על ידי הדיור המוגן, ושמרו על ראש פתוח. זכרו כי תחושת שייכות מסייעת עד מאוד בשמירה על מצב הרווחה הנפשית.

לסיכום, במאמר זה הדגשנו מספר טיפים כלליים לשמירה על איכות החיים ובריאותם בדיור המוגן. הקפדה על כללים אלו תסייע בידכם לשמר ולשפר את איכות חייכם ומצבכם הפיזי והנפשי.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן