חורף והגיל השלישי

איש מבוגר לבוש חם בחורף

כשבחוץ גשום קר בדיור מוגן חמים ובטוח

לשמור על הבריאות צריך בכל גיל, אך בגיל הזהב זה חשוב פי כמה וכמה. מכיוון שהגוף הולך ונחלש עם השנים ככל שהוא מתבגר, הוא פגיע יותר וחשוף למחלות ולפגיעות פיזיות הרבה יותר מאשר שהיה בצעירותו.

 

החורף בישראל לא נחשב לחורף קשה במיוחד, אך לגיל השלישי, בגלל היחלשות המערכת החיסונית, הוא מהווה סכנה בריאותית וחשוב לתת תשומת לב יתרה לרגישויות האופייניות כדי לעבור את החורף בשלום.
הצטננות, התקררות, שפעת, וירוסים ודלקת ריאות – אלו מהווים מקבץ מהתחלואות המסוכנות מהן ננסה להימנע.

 

שמירה על הבריאות בגיל הזהב בחורף

לשמור על הבריאות צריך בכל גיל, אך בגיל הזהב זה חשוב פי כמה וכמה. מכיוון שהגוף הולך ונחלש עם השנים ככל שהוא מתבגר, הוא פגיע יותר וחשוף למחלות ולפגיעות פיזיות הרבה יותר מאשר שהיה בצעירותו. המערכת החיסונית גם היא חלשה יותר וכך במידה ואדם מבוגר חולה – ההשפעה על הגוף היא רבה יותר.

כאשר אדם חולה במחלה “רגילה” (לדוגמה שפעת) בבגרותו, המחלה יכולה להסתבך עם תופעות פיזיות אחרות מהן הוא סובל וכל זה יכול להביא להתדרדרות של המצב הבריאותי עד כדי הפיכתו לסיעודי, או אפילו למוות.

לא פעם אנו שומעים בחדשות במהלך החורף על סיבוכים של שפעת אצל אנשים מבוגרים ועל השפעתה על הגוף המזדקן. חשוב מאוד לשמור על תנאי מחיה טובים, חימום תקין וקרבה לשירותים רפואיים שיתנו מענה בעת הצורך.

עוד נקודה חשובה היא המשך ביצוע פעילות גופנית. כאשר אדם מבוגר מתעמל באופן סדיר, גם בחורף ועם לבוש מתאים, הוא מסייע לשמירה על הבריאות בחורף. לדוגמה – מבוגרים רבים סובלים מכאבים במפרקים ובשרירים, ופעילות גופנית משפרת את זרימת הדם – מה שמקל על התופעות האלו. לא חייבים לצאת החוצה על מנת לבצע פעילות גופנית וניתן לעשות תרגילים גם בבית. במידה ובחרתם לצאת החוצה – דאגו ללבוש ספורט המתאים לחורף ושומר על חום הגוף.

 

ממה להיזהר בעונת החורף ובמזג האוויר הקריר

קור: מומלץ מאוד להתלבש בהתאם בפריטי לבוש שישמרו על חום הגוף היטב. אי שמירה על חום הגוף בחורף יכולה להביא למצב היפותרמיה, בו חום הגוף יורד מתחת ל-35 מעלות, מה שיכול להוביל להיחלשות הגוף, ערפול חושים, האטה בקצב הלב ועוד. כל אלה – במידה ואינם מטופלים – עלולים אף לגרום למוות.

חימום יתר: הבית צריך להיות בטמפרטורה של 20-24 מעלות ולא מומלץ לעלות מעל טמפרטורה זו. כאשר נכנסים הביתה כדאי להוריד את שכבות הבגדים באיטיות כדי שהגוף יסתגל לאט לטמפרטורה החמימה. המחלות וההצטננויות נגרמות לרוב בגלל מעברים חדים מחום לקור ולהפך, ולכן כדאי למתן את המעברים בין הטמפרטורות.

היגיינה: כדאי להקפיד על ניקיון שוטף של אזורי המחייה האישיים וכמובן אזורים ציבוריים שהם חלק ממהלך היום-יום. שמירה על היגיינה וניקיון יפחיתו את מדגרות החיידקים \ וירוסים.

החמרה רפואית סמויה: יש להקפיד ולהיבדק גם כשתסמינים רפואיים אינם נראים חמורים. טיפול מוקדם עשוי לסייע לסיום מהיר של המחלה ומבלי להתדרדר להחמרה ממנה ייקח זמן רב יותר לבני הגיל השלישי להחלים.

דיור מוגן – יתרונות רבים גם בחורף

אתם אף פעם לא לבד

צוות הדיור המוגן נמצא בקשר יום-יומי עם כל דיירי המתחם. במקרים בהם נדרשת תשומת לב מוגברת, צוות הנמצא במקום זמין באופן מיידי. נוסף לצוות המקצועי קיימים המעגלים החברתיים במתחם כך שגם מבחינה חברתית אתם אף פעם לא לבד.

פעילות גופנית במתחם

במקום להימנע מיציאה מהבית במזג האוויר החורפי, בדיור מוגן ניתן להגיע לחדר הכושר, להיכנס למגוון השיעורים והפעילויות או ללכת לשחות בבריכה המחוממת, על מנת לשמור על בריאות הגוף, וכל זאת בלי לצאת מהבניין.

צוות רפואי במקום, המכיר את הדיירים

בדיור מוגן קיימת השגחה רפואית צמודה וזמינה 24 שעות ביממה. לא צריך לחכות ימים לתור אצל רופא, והכל נמצא במתחם הדיור המוגן, כך שלא צריך להסתובב בחוץ, בקור, בין קופות החולים על מנת לקבל מענה רפואי. שירותי אחיות ורופא קיימים במתחם עצמו. לא צריך לחשוב פעמיים או להזניח במקרה בו מתעורר החשש להחמרה במצב הרפואי.

אקלים מבוקר

בדיור מוגן מופעלת מערכת מיזוג מרכזית המותאמת במיוחד לגיל השלישי. התחזוקה השוטפת, הסירקולציה והניקיון שומרים על סביבה בטוחה ונעימה בכל עונות השנה, גם בחורף.

ניקיון והיגיינה

צוות הדיור המוגן דואג לסביבה נקייה באופן קבוע. הצוות זמין במקום כל הזמן ושמירה על הניקיון מפחיתה משמעותית הידבקויות.

תחזוקה זמינה למקרה הצורך

בדיור מוגן אין צורך להזמין אינסטלטור, איש מזגנים, חשמלאי ועוד בעלי מקצוע. צוות הדיור המוגן כולל גם אנשי תחזוקה הזמינים למתן מענה מהיר לכל צורך בשמירת סביבת המגורים הנעימה והבטוחה, לכלל הדיירים.

חושבים על מעבר לדיור מוגן? בואו להתרשם לפני קבלת ההחלטה

כדי להבין מהו בדיוק דיור מוגן וכיצד החיים בדיור מוגן אכן מוגנים, גם בחורף, אנחנו באחוזת בית מזמינים אתכם להגיע ולהתרשם בעצמכם. בואו להכיר את הצוות החם, שפע הפעילויות והדירות המפנקות.
לידיעתכם: ישנה אפשרות למגורי ניסיון לפני קבלת ההחלטה לעבור לדיור מוגן.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן