טיפולי אסתטיקה בגיל הזהב

אישה מסתכלת במראה ומחייכת

מגיע זמן בחיים בו אנו רוצים לשפר את מראה הפנים או לבצע שינויים בגוף על מנת שההרגשה האישית שלנו תהיה טובה יותר.

 

רפואה אסתטית וטיפולים אסתטיים כיום נתפסים היום בצורה שונה מהאופן בו נתפסו פעם. גם כמות הניתוחים והטיפולים האסתטיים עלתה בעשרות ואף מאות אחוזים בשנים האחרונות, והם הופכים פופולריים יותר ויותר בקרב נשים וגברים בכל הגילאים.

מגיע זמן בחיים בו אנו רוצים לשפר את מראה הפנים או לבצע שינויים בגוף על מנת שההרגשה האישית שלנו תהיה טובה יותר, זאת בעקבות התרופפות העור והשרירים, עודף משקל ועוד תופעות המגיעות בעקבות הזדקנות הגוף. ישנם ניתוחים רציניים כגון מתיחות פנים, שאיבות שומן וכדומה, לעומת טיפולים אסתטיים פשוטים יותר כמו הזרקות חומרי מילוי שונים, פילינג עמוק ועוד.

חשוב לציין כי אין במאמר זה המלצה לטיפול זה או אחר ובכל מקרה יש להתייעץ עם איש מקצוע.

רפואה אסתטית – ניתוחים פלסטיים למבוגרים

אז אלו ניתוחים פלסטיים ניתן לבצע בגיל מבוגר? הנה כמה דוגמאות:

ניתוח מתיחת פנים

ניתוח זה מתבצע כאשר העור באזור הפנים רפוי ורקמות הפנים והצוואר נפולות. הניתוח יכול להיות מקיף ולכלול הידוק הרקמות, הסרת עודפי עור והוספת שומן על מנת לתת נפח חדש. ישנה גם אפשרות לניתוח קטן יותר, כאשר העור מקומט רק מעט ואין צורך במתיחה מלאה, הכולל רק חתך אחד, ואז נעשית מתיחה לרקמות הפנים ולא לעור.
התוצאות של שני הניתוחים דומות אך שונות: מתיחת הפנים המלאה מביאה לתוצאה בה הפנים נראות מתוחות וצעירות יותר אך לעיתים לא ממש טבעיות, לעומת מתיחת הפנים החלקית בה הקמטים לא נעלמים לגמרי אך הפנים נראות טוב יותר וטבעיות יותר. ההחלמה אורכת בין 10 ימים ל-3 שבועות.

הרמת עפעפיים

אלו הסובלים מנפילת העור באזור העיניים יכולים לבצע את ניתוח הרמת העפעפיים, שיסייע ביצירת מראה מעט צעיר יותר. העור מסביב לעיניים הוא בדרך כלל הראשון שנופל ומעיד על הזדקנות. יכול להיווצר מצב של “שקיות” כהות מתחת לעיניים, עפעפיים נפולים המשנים את מראה הפנים כך שההבעה נראית עצובה או כעוסה, ואלו אף מכסים חלק מהעין כך שנוצרת הפרעה בראייה. הניתוח בעצם מרים את העפעפיים ומשפר את המראה הכללי בפנים ואת הראייה. ההחלמה אורכת כמספר ימים.

טיפולים אסתטיים למבוגרים

להלן מספר דוגמאות לטיפולים שאינם פולשניים הניתנים לביצוע גם בגיל מבוגר:

פילינג – קילוף עור

טיפול זה מתבצע אצל קוסמטיקאית ומטרתו להסיר תאי עור ובכך לתת לעור מראה רענן. הטיפול יכול להתקיים ב-3 רמות: עדין, בינוני ועמוק. ככל שהטיפול עמוק יותר כך החלמת העור איטית יותר אך התוצאות נשמרות לאורך יותר זמן. יש לשים לב כי הטיפולים הבינוניים והעמוקים נעשית באמצעות חומצות מיוחדות או לייזר ויכולות להיחשב לפעולות פולשניות. הפילינג העדין נעשה בעזרת גרגירים (כמו גרגירי מלח גס לדוגמה) והתוצאה נשמרת לשבועיים בערך.

טיפול בגלי רדיו

בטיפול זה משתמשים בגלי רדיו על מנת לחמם את השכבה העמוקה של העור ללא יצירת פצע. בעקבות חימום השכבה העמוקה נוצר קולגן חדש הנותן לעור מראה צעיר וגמיש יותר.

הזרקות בוטוקס, חומצה היאלורונית או שומן: טיפול זה הוא מהיר וההחלמה ממנו כמעט מיידית, אך יש לחזור עליו מדי כמה חודשים. הזרקת חומרי המילוי השונים מסייעים לקבלת מראה פנים חלק. בחירת חומר המילוי נעשית בהתאם לסוג הקמט (קמטי הבעה או קמטים קבועים שנוצרו בעקבות הזדקנות העור) וגם לפי בחירת הלקוח (ניתן להזריק שומן עצמי במידה וקיימת אלרגיה לאחד מהחומרים האחרים, או במידה ולא רוצים להזריק חומרים שאינם טבעיים לגוף).
לא מומלץ להזריק סיליקון (על אף מחירו הנמוך יחסית) שכן הוא עלול לגרום לסיבוכים עתידיים. החומר אסור להזרקה ברוב מדינות העולם, אולם בישראל עדיין ניתנת אפשרות זו.

הצערת עור הידיים

גם העור בכפות הידיים מזדקן וניתן לטפל בו בכמה שיטות פשוטות יחסית:

  • טיפול פילינג: ניתן לבצע טיפולי פילינג בכפות הידיים להסרת תאי עור מתים. הטיפול מתבצע באופן כימי או באמצעות מכשיר שפשוף מיוחד (ללא כאב).
  • הזרקת מילוי: חומר המילוי משמש להשבת נפח עור הידיים ומוחדר לעור ממקום אחד (ללא צורך במספר נקודות הזרקה). בעבר השתמשו בשומן עצמי, אך כיום נהוג להשתמש עבור פעולה זו בחומצה היאלורונית.

טיפול בגלי רדיו: בטיפול זה מועברים לעור גלי רדיו המחממים את השכבה העמוקה בעור, יוצרים מצב של כיווץ ומתיחה ומעודדים ייצור קולגן חדש, שהוא חומר אלסטי המגמיש את העור.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן