מה זה אשפוז יום?

איש מבוגר עומד ושם יד על הראש

אשפוז יום נועד לאנשים שזקוקים לטיפול שיקומי ומסוגלים לעבור זאת במסגרת יומית ללא צורך באשפוז מלא להבדיל מאשפוז מלא בבית חולים בו המטופל שוהה ללא יכולת לחזור לביתו. האנשים שפונים לאשפוז יום שיקומי נמצאים במקום שבו הם מסוגלים להגיע לאשפוז היומי, לעבור את הטיפולים הנדרשים ולשוב אחר הצהריים חזרה לביתם.

המטרה של השיקום היא לסייע לאנשים שזקוקים להמשך טיפול לחזור ולתפקד בחיי היומיום. לחזור להיות עצמאים ולקבל חזרה את איכות החיים שלהם. המטופלים שמגיעים הם אנשים שבדרך כלל חוו פגיעות נוירולוגיות ואורתופדיות שגרמו להם לנכות קשה. באשפוז יום הם מקבלים את הסיוע לו הם זקוקים ובמקביל ניתנת להם האפשרות לחזור לשגרת חיים רגילה.

מי צריך אשפוז יום?

האנשים שפונים לאשפוז יום שיקומי הם אלו שזקוקים לצורך השיקום שלהם שלושה טיפולים כמו: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק,  טיפול פסיכולוגי, עזרה מטעם עובדת סוציאלית כמו כן הם צריכים טיפול בהיקף של מממוצע 3 פעמים בשבוע. הגילאים במחלקה הם מעל גיל 18, הפונים יכולים להיות מישראל או מחו”ל.

מגוון הטיפולים

הטיפולים הניתנים הם פרטניים וספציפיים לכל פונה, המגוון הוא רחב, להלן חלק מהטיפולים הניתנים באשפוז יום: טיפולי פיזיותרפיה, סיוע של עובדת סוציאלית, טיפול פסיכולוגי, הידרותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת- עזרה בדיבור ובבליעה.

פגישת ייעוץ ראשונית

כל פונה שמצריך אשפוז יום אמור ליצור קשר עם המקום על מנת להגיע לפגישת יעוץ ראשונית בפגישה הזו יקבע בנוכחות המועמד אם אכן זקוק לקבל את הטיפול באשפוז יום, מה אופי הטיפול שהחולה אמור לקבל, מה התקופה שהוא זקוק לאשפוז היום והתכיפות שלו, האם יאלץ להגיע פעם בשבוע, פעמיים או יותר. כל פונה שמגיע ליחידה ייפגש עם רופא מוסמך על מנת לאמוד את מצבו ולהכיר את המטופל, הבדיקה היא גם  לצורך בחינת מצבו והערכה נוספת שתקבע, האם ניתן לקבלו למחלקה. במעמד הפגישה הזו הפונה יקבל את ההסבר והייעוץ על מצבו, מה צפוי לו ומה הוא הולך לקבל במסגרת האשפוז הזה.

 

למה צריך לדאוג?

על כל פונה שמגיע לפגישות ייעוץ, חשוב שיהיה באמתחתו כל המסמכים שקשורים למצב שלו ומכתב סיכום אשפוז. כמו כן, חשוב לא לשכוח להוציא התחייבות מקופת חולים טופס שנקרא טופס 17, שזה למעשה מכתב שמעיד על התחייבות הטיפול והמימון דרך קופת החולים אליה הוא שייך. ללא טופס כזה הטיפול יהיה ממומן על ידי הפונה עצמו.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן