דיור מוגן – להתחיל ברגל ימין

גימלאית יושבת עם כוס יין ומחייכת

הכרת האתגרים תתרום לכך שתהיו יותר מעודכנים, יותר פרואקטיביים, ובסופו של דבר תוכלו למצוא להורים את בית הדיור המוגן המתאים ביותר עבורם.

קבלת החלטה שעל ההורה לעבור לגור בבית דיור מוגן, היא קשה ומצריכה קבלת הרבה החלטות קטנות בדרך.המסע – מהנקודה שבה שוקלים מעבר לדיור מוגן ועד לנקודה שבה המעבר מתבצע – יכול להיות קל יותר, אם מבינים דברים שכרוכים בתהליך זה. אינכם הראשונים שמתמודדים עם הבעיות הרבות, האתגרים והרגשות שכרוכים בהחלטה זו. רבים אחרים לפניכם כבר עברו את התהליך, אז למה לא ללמוד מהניסיון שלהם?

הרשימה שלהלן נועדה לעזור לכם לא לפספס שום פרט – בין אם רגשי, כספי או פרקטי – שיעזור לכם להתמקד, להתארגן ולהפוך את מעבר ההורים לדיור מוגן ולאורח חיים חדש, לתהליך חלק ככל האפשר.

כאשר מעיינים ברשימה בפעם הראשונה, אתם עלולים אולי להילחץ, אף יותר ממה שחשתם עד כה. אחת הדרכים להתגבר על הלחץ היא להתחיל את התהליך בשאלת שאלות ונקיטה בפעולות שקל לכם להתמודד איתן. כך תוכלו גם להבין מה אמור להיות הדבר המאתגר ביותר בתהליך המעבר של ההורים לדיור מוגן.

הכרת האתגרים תתרום לכך שתהיו יותר מעודכנים, יותר פרואקטיביים, ובסופו של דבר תוכלו למצוא להורים את בית הדיור המוגן המתאים ביותר עבורם.

1. היכן להתחיל?

פשוט, בהתחלה! ערכו רשימה של שאלות. השאלה החשובה ביותר היא: “האם מעבר זה אמנם הכרחי?”.

חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של מגוון האפשרויות הרחב:

  • האם הדיור המוגן מהווה תחליף ראוי ונכון לחיים בבדידות בבית הפרטי?
  • האם ההורה בבית יכול להמשיך ולממש אורח חיים משמעותי ופעלתני, כפי שמציע הדיור המוגן?
  • האם ההורה יכול לעבור לדיור המוגן יחד עם בן משפחה או עם חבר קרוב?
  • מהי מידת הרצון של ההורים לעבור לדיור מוגן?

2. איך למצוא מקום טוב שמתאים להורים?

קחו בחשבון את ההעדפות של ההורים: האם דיור מוגן שקרוב לבית שלהם, לסביבה המוכרת ולחברים? או אולי הם מעדיפים מעבר לדיור מוגן שנמצא קרוב אליכם, הילדים? בנוסף, יש רמות שונות של דיור מוגן, ואם אתם מחפשים דיור מוגן ברמה של מלון 5 כוכבים, תוכלו למצוא את מבוקשכם אצלנו, בפאלאס רעננה.

3. כמה זה יעלה?

מחיר המגורים בדיור מוגן כולל עלות חד פעמית, שנקרא פיקדון נשחק. הפיקדון הנשחק הוא מסלול התשלומים הפופולארי ביותר בשטח הדיור המוגן. בנוסף, הדייר נדרש לתשלומים חודשיים עבור השירותים השונים שהבית מעניק לדיירים. פאלאס רעננה, למשל, מציעה לדיירים פעילויות תרבותיות וחברתיות נרחבות, ומתקנים מרשימים כמו בריכת שחיה, חדר אוכל, חדר כושר ועוד.

4. מהם השירותים הרפואיים שהמקום מציע?

בעת מעבר לדיור מוגן הדיירים נהנים משירותי בריאות 24 שעות ביממה במשך כל השבוע. אבל לא רק זאת, יש בתי דיור מוגן שהוסיפו גם מחלקה של בית אבות סיעודי שמאפשרת לדיירי הבית, שבריאותם התדרדרה, לעבור למחלקה אחרת באותו מבנה ולקבל מענה מלא לכל צרכיהם. הדבר חשוב בעיקר כשבני זוג מתגוררים יחד בדיור מוגן ואחד מהם הופך לסיעודי, כך הם נשארים קרובים זה לזו. אצלנו בפאלאס רעננה, המחלקה הסיעודית פועלת ברישיון משרד הבריאות.

5. מה כדאי להביא מהבית ליחידת הדיור?

הדברים שכדאי להביא מהבית ליחידת הדיור תלויים כמובן בגודל יחידת הדיור. עם זאת, מומלץ מאד להביא תמונות מועדפות ואביזרים מוכרים מהבית, שיכולים לקשט את קירות החדר ולגרום לדייר החדש להרגיש בבית במהירות.

חשוב לשים לב לכך שמבוגרים רבים רואים בצעד של מעבר לדיור מוגן את השינוי האחרון שיעשו בחייהם, מה שיכול מאד להעציב, לדכא או להכעיס אותם. לכן יש לטפל ברגשות אלה ולאפשר להם להתמודד עם ההסתגלות למקום החדש.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות פנו אלינו עוד היום

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן