מעבר לדיור מוגן – מה חשוב שיהיה?

דירת 3 חדרים יפה בפאלאס

אם החלטתם שאתם רוצים לעבור לבית דיור מוגן ואתם מתלבטים לגבי יחידת הדיור המוצעת לכם, אנו ממליצים לקחת בחשבון כמה דברים חשובים הקשורים בשורה התחתונה לאורח החיים שלכם, לנוחותכם ולבריאותכם.

 

אם החלטתם שאתם רוצים לעבור לבית דיור מוגן ואתם מתלבטים לגבי יחידת הדיור המוצעת לכם, אנו ממליצים לקחת בחשבון כמה דברים חשובים הקשורים בשורה התחתונה לאורח החיים שלכם, לנוחותכם ולבריאותכם.

דירה בדיור מוגן – גודל ומבנה הדירה

אחד הדברים החשובים במגורים באופן כללי, הוא ההרגשה כאשר נכנסים הביתה. אתם רוצים להגיע הביתה ולקבל הרגשה טובה ונינוחה.
לא חייבים דירה עצומה כדי להרגיש טוב. מספיק שהדירה תהיה בעלת מבנה נכון, מוארת, ומעוצבת לטעמכם כדי שתרגישו בבית. וכך, גם דירה בעלת חדר או שניים יכולה להיראות ולהרגיש נהדר אם שמתם דגשים במקומות הנכונים:

  • חלונות גדולים שיכניסו אור ואוויר – תחלופת האוויר חשובה למניעת מצב של אוויר דחוס, ואור שמש טבעי מומלץ ליצירת אווירה נעימה והימנעות מתחושה קודרת, ובכך תשמרו על מצב רוח חיובי.
  • סלון ומטבח פתוחים – כאשר הסלון והמטבח פתוחים יש הרגשה של מרחב גדול יותר.
  • חדר שינה מרווח – חדר שינה נעים ומרווח נותן לכם אפשרות לנוע בו בחופשיות ובבטחה.
  • חדר רחצה מאוורר ומאובזר – חדר הרחצה חייב להיות נגיש ונוח כך שתוכלו לתפעל את שגרת ההיגיינה שלכם ללא בעיה. מומלץ מאוד שאזור הרחצה יהיה בצורת מקלחון ולא אמבטיה, כי דרך הגישה לתוך אמבטיה יכולה להיות מסוכנת מאוד בגיל המבוגר. עוד על בטיחות בחדר הרחצה – בהמשך.
  • אזורי אחסון נגישים ונוחים לתפעול – כל הארונות ואזורי האחסון צריכים להיות בגובה נוח לתפעול כך שלא תצטרכו לטפס על סולם כדי להגיע לחפצים המאוחסנים גבוה מדי או להתכופף נמוך מדי. אם ישנם ארונות גבוהים, קיימות היום מערכות אחסון הניתנות למשיכה מהגובה ומומלץ לשקול התקנת מערכות אלה לנוחות ובטיחות מירבית.
  • גודל הדירה צריך להספיק לכם עבור חפציכם האישיים והרהיטים שלכם. אם אתם מתכוונים להחליף את הריהוט – וודאו שהכל נכנס במידות הדירה החדשה.

אלו אביזרי בטיחות יש בדירה בדיור מוגן

בדירה החדשה שלכם, כדאי לדאוג לאביזרי בטיחות המותאמים לגיל המבוגר, וזאת על מנת לסייע לכם בהנגשת כל האזורים בבית ובמניעת נפילות. גם אם אתם עצמאיים לגמרי כדאי להבין שהמצב יכול להשתנות ברגע אחד של חוסר תשומת לב או קהות חושים.
להלן מספר דוגמאות:

  • מעקות בחדרי הרחצה מאפשרים למבוגר להיתמך היטב בעזרת הידיים ולהיכנס בבטחה למקלחון.
  • המרצפות בחדר הרחצה צריכות להיות עם תקן נגד החלקה.
  • הדלת בחדר הרחצה צריכה להיפתח באופן דו-כיווני כך שבמקרה מצוקה, כגון איבוד הכרה של הדייר, ניתן יהיה לפתוח את הדלת גם לכיוון השני ולהגיע אליו בקלות.

האם יש לחצן מצוקה בכל דירה בדיור מוגן

לחצן מצוקה בדירת אדם מבוגר הוא הכרחי, ומומלץ שיהיה מותקן בכמה מקומות אסטרטגיים בדירה – סלון, מטבח, חדר שינה וחדר הרחצה, כך שיהיה נגיש לכם בכל מצב ובכל מקום. הלחצן צריך להיות גלוי ולא מוסתר על ידי שום פריט כגון עציץ, שידה או ספה.
במידה ואתם חושבים לעבור לבית דיור מוגן, דעו שאם חס וחלילה לחצן המצוקה מופעל, צוות המקום ידאג לכל הסידורים הנדרשים באופן מיידי.

תאורה מומלצת למבוגרים בדיור מוגן

התאורה בדירה באופן כללי חייבת להיות חזקה אך לא מסנוורת. כך, גם אם החושים כבר לא במיטבם, תוכלו לראות הכל בבירור. חשוב לשים לב שישנה גם תאורה פרקטית שתסייע לכם בפעולות שאתם אוהבים לעשות. לדוגמה, אם אתם אוהבים לקרוא ספרים או עיתונים במקום מסוים בבית, דאגו למנורת קריאה איכותית שתאפשר לכם ליהנות מהפעילות הזו. דוגמה נוספת – אם אתם אוהבת לבשל ונמצאים זמן רב במטבח, דאגו למנורות נוספות מתחת לארונות העליונים שיזרקו אור על השיש ויקלו עליכם את מלאכת הבישול.
עבור שעות הלילה, דאגו לתאורה לילית רכה בכמה מקומות בדירה, כמו מסדרון, חדר הרחצה והמטבח. כך, גם אם אתם קמים בלילה מכל מיני סיבות, העיניים יוכלו להתרגל בהדרגה לאור הרך ואתם תוכלו לנוע בבטחה עד שתגיעו למתג הדלקת האור.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן