מתנות לגיל השלישי – כיצד לבחור?

יד מחזיקה מתנה קטנה

איזו מתנה כבר אפשר להביא לאנשים מבוגרים שבטח כבר יש להם הכול קשה לקנות מתנה למבוגרים. בדרך כלל המבוגרים לא מבקשים הרבה ולרובם לא איכפת אם לא יתווסף עוד איזה קישוט על המדף שיצטרכו לנקות מאבק.

איזו מתנה כבר אפשר להביא לאנשים מבוגרים שבטח כבר יש להם הכול קשה לקנות מתנה למבוגרים. בדרך כלל המבוגרים לא מבקשים הרבה ולרובם לא איכפת אם לא יתווסף עוד איזה קישוט על המדף שיצטרכו לנקות מאבק.

כמובן שהם אוהבים כשבאים לבקר אותם ונותנים להם למשל תמונה של הנכד להצמיד למקרר. התמונה היא מזכרת מתוקה שהם מאוד יעריכו, אבל האם היא תעזור להם מבחינה פיזית או מעשית?

אולי עדיף לתת מתנות לגיל השלישי שהן לאו דווקא מתקתקות, אלא לחשוב על שי משמעותי יותר. תוכלו להעיף מבט על חייו של המבוגר ולהבין את מצבו, כך שהמתנה שלכם תוכל להיות לו לעזר מעבר למחשבה הסנטימנטלית.

אם כך, כדאי לחשוב מה באמת המבוגרים צרכים. לפעמים יש להם צרכים מיוחדים שאנחנו בכלל לא חושבים עליהם כי אנחנו עדיין לא חווים את אותם צרכים שקשורים לגיל זה.

מתנות למבוגרים בעלי הכנסה מוגבלת

מבוגרים שההכנסה שלהם מוגבלת מחשבים בזהירות הוצאה של כל אגורה, כי הם צריכים לשלם באופן קבוע עבור התרופות והמחייה השוטפת. גלו מה הם באמת צריכים תוך כדי התבוננות בהם.

  • כרטיס מתנה לרכישה בסופרמרקט. כרטיס זה יכול לסייע למבוגר לקנות מזון שהם צריכים ורוצים. הכרטיס יאפשר להם לשמור חלק גדול מכספם עבור צרכים אחרים בחייהם. אפשר גם למצוא סופרמרקט שיספק את המצרכים עד לביתו של המבוגר דרך האינטרנט או הטלפון. הקפידו לתת לו גם את מספר הטלפון של החנות כך שיוכל לבצע את ההזמנה בעצמו. כרטיס מתנה לרכישה בסופר הוא גם רעיון נהדר למתנה קבוצתית שתגדיל את סכום השי.
  • שמיכת צמר. קשישים רבים סובלים יותר מקור עקב האטה של זרימת הדם. שמיכת צמר רכה ונעימה יכולה להיות מתנה נהדרת עבורם, בעיקר כשאפשר להתכרבל בה מול הטלוויזיה.
  • כרטיס מתנה להשקעה בתחביב. מבוגרים רבים שמחשבתם צלולה ועוסקים בתחביב כלשהו, ייהנו לקבל כרטיס מתנה לרכישת אביזרים וכלים שקשורים לתחביב שלהם (כמו חנות לחומרי בניין או חנות למוצרי אומנות). הכרטיס יאפשר להם לבחור בעצמם את המוצרים.

מבחר נוסף של מתנות לגיל השלישי

  • חוברות תשבצים. מבוגרים נהנים מאוד להפעיל את המוח ולשמור על מחשבה חדה. לכן חוברות כמו סודוקו, תשבצים ומבוכים יכולים לגרום להם להנאה רבה.
  • אם אתם יודעים מהם התחביבים האהובים עליו תוכלו למצוא מתנה שקשורה לתחביב. לדוגמה, אם סבתא אוהבת לרקום דוגמאות צלבים, קנו משהו שקשור בתחביב זה, כולל חוטי רקמה ומחטים.
  • לא מעט מבוגרים מתחילים ללמוד מחשב. אפשר לקנות את ספר ההדרכה הבסיסי ביותר על אופן השימוש במערכת ההפעלה שבמחשב שלהם. חלקם לא מבינים איך לפתוח את ה-word או “המסמכים שלי”, שלא לדבר על איך להשתמש בהם. לכן, הדגישו בספר את הפרטים החשובים שיסייעו להם להתקדם בלימוד.
  • קנו דיסק או DVD עם מוסיקה וסרטים מימי נעוריהם. כך הם יוכלו ליהנות מהזיכרונות.

רכשו מנוי למגזין. חשבו על מנוי מגזין שמתאים לנושא שבו מתעניין הקשיש כך שיוכל ליהנות מהקריאה.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן