החיים הטובים מתחילים מוקדם

זוג דיירי פאלאס מתחבקים בדירה

תשאלו את יורם: החיים הטובים מתחילים מוקדם, והם טובים מאי פעם!

המהפכה כבר כאן, ומזמן! דיור מוגן הוא מקום תוסס, עם אנשים איכותיים, רבים מהם עדיין עובדים במקצועם, ואחרי שעות העבודה הם משיכים לעסוק בפעילויות הפנאי והתחביבים שלהם ממש כמו קודם, בהבדל אחד משמעותי: ללא דאגות!

שאלה: אני בת 69 ובעלי בן 74. שנינו עדיין עובדים, פעילים, ומנהלים חיי חברה ותרבות עשירים. לאחרונה עברו שני זוגות חברים שלנו, בני גילנו, לדיור מוגן. הדבר הפתיע אותנו מאוד: הם, ממש כמונו, אנשים בשיא אונם, ש”נהנים מהחיים”, מארחים ומתארחים, מבלים איתנו הרבה ובעיקר בסופי שבוע, ומה פתאום דיור מוגן דווקא עכשיו? האם זה לא מוקדם מדי?

יורם: אני מאוד שמחה על שאלתך. זאת הזדמנות נהדרת לפזר קצת את הערפל סביב צמד המילים “דיור מוגן” – שמשמעותו השתנתה מאוד בשנים האחרונות.

בעבר, לפני כשני עשורים ויותר, דיור מוגן היה “בית אבות”, ובתודעה נצרב הביטוי כמעין “תחנה סופית” – בית שאליו נעבור כשנהיה זקנים מאוד, חולים ומוגבלים.

יקירתי – המהפכה כבר כאן, ומזמן! דיור מוגן הוא מקום אחר לגמרי! זה מקום תוסס, עם אנשים איכותיים, רבים מהם עדיין עובדים במקצועם (רופאים, מנהלי חברות, מרצים באוניברסיטה ועוד), ואחרי שעות העבודה הם משיכים לעסוק בפעילויות הפנאי והתחביבים שלהם ממש כמו קודם, בהבדל אחד משמעותי: ללא דאגות!

אין צורך לחשוש לגור לבד בדירה הגדולה מדי למידותינו עכשיו, כשנותרנו רק אנחנו; אין צורך לחשוש לחזור הביתה בלילה בלי ליווי; אין צורך לטפל לבד בכל ה”הפקה” של החיים – סידורים, קופת חולים, תחזוקת הבית השוטפת…ועוד ועוד; אין צורך לפחד שמא יקרה לי משהו ואיש לא ישמע או יידע.

בעצם, דיור מוגן הוא דירה חדשה, המתאימה למידותינו ולצרכינו הנוכחיים, עם ערך מוסף אדיר: אנחנו מוגנים!

אבל החיים הם לא רק ארבעה קירות – החיים הם בעיקר מה שקורה לנו מחוץ לבית…ובכן, במובן זה הדיור המוגן יכול להיות חלום שהתגשם:

מצד אחד – יש לנו בית בטוח, שבו אנו יכולים לקבל מענה לצרכינו 24 שעות ביממה, מקום שבו לעולם לא נרגיש בודדים כי נהיה מוקפים באנשים הדומים לנו מבחינת גילם ומצבם בחיים.

מצד אחר – אנחנו חופשיים יותר מאי פעם ליהנות מכל מה שהחיים מציעים לנו. פעילויות חברתיות, אירועי תרבות, מוזאונים, טיולים קרובים ורחוקים, חוגים, הרצאות, סרטים, הצגות….והרשימה עוד ארוכה.

אני מזמינה אותך לבקר ב-Palace Tel Avivולהתנסות במה שיש לבית להציע: מגוון עצום של חוגים לגוף ולנפש, הרצאות בנושאים מרתקים מדי שבוע, סרטים מהשורה הראשונה, מסיבות בחגים ובמועדים, ימי כיף, טיולים, קוקטיילים בין הערביים, מסיבות גן בקיץ, אירועים קולינריים, ספרייה, מועדון ברידג’, תערוכות, וגולת הכותרת – ספא משוכלל שמלבד בריכה מחוממת כל השנה יש בו גם 8 חוגים המשלבים ספורט מים והתעמלות בריאותית, טיפולים קוסמטיים לפי דרישה, ועוד.

וכל זה במרכז תל אביב, העיר ללא הפסקה שבכל שעה מציעה את כל מה שאםפשר לבקש מבחינת פעילות פנאי.

על כן, בחוכמה רבה עשו חבריכם עם מעבר לדיור מוגן: הם אפשרו לעצמם חיי רווחה וביטחון, בלי דאגות וטרדות של “הפקת היום-יום”, ועם כל הדברים הטובים שהחיים מזמנים ; אם ירצו – יוכלו לקבל את הכול בתוך הבית; ואם ירצו – יוכלו ליהנות מכל השפע הזה במרחק נגיעה, קרוב לבית.

אני מקווה שעכשיו תוכלו להבין אותם טוב יותר, ומי יודע, אולי אף תשקלו להצטרף אליהם.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן