העצמה נשית בגיל השלישי

אישה גימלאית יושבת בחוץ ומחייכת

תשאלו את יורם:

 

בגיל השלישי של החיים, יש לנו כל המשאבים לעשות כל מה שלא הספקנו בעבר ולהגשים חלומות החיים בדיור מוגן נותנים לנו את האפשרות האופטימאלית להגשים את כל החלומות שלנו .

ש: אני בת 76, אלמנה זה כשנה וחצי. 56 שנים הייתי נשואה אבל עכשיו נשארתי לבד ולהפתעתי אני מרגישה שאני רוצה להשלים את כל מה שלא הספקתי בכל שנות נישואיי, שבהן התמסרתי למשפחה ולא טיפחתי לי קריירה ותחביבים משל עצמי. אך השהייה לבד בבית הגדול גורמת לי להרגיש בודדה מאוד. אולי הפתרון הוא מעבר לדיור מוגן? מה דעתך?

יורם: ראשית, את אישה אמיצה. לא כל אישה מדברת על החיים בכנות כזאת.

שנית, למרבה האירוניה, דווקא בגיל הזה, בשליש השלישי של החיים, יש לנו כל המשאבים – זמן, אמצעים ופניות נפשית – לעשות כל מה שלא הספקנו בעבר ולהגשים חלומות.

מצד אחר – אנחנו די לבד; הילדים כבר לא בבית ועסוקים בענייניהם ובילדים שלהם; החברים והשכנים כבר לא תמיד קרובים אלינו, ובן הזוג, כמו במקרה שלך, כבר לא בחיים. על כן החיים בדיור מוגן נותנים לנו את האפשרות האופטימאלית להגשים את כל החלומות שלנו – בסביבה בטוחה, מוגנת, תומכת ומלאת חיים. היום מגיע לך לקבל בחזרה מעט מהפינוק והמסירות שאותם הענקת כל חייך לבעלך, לילדייך ולמשפחתך.

בדיור מוגן תוכלי ליהנות מכל העולמות: להתגורר בדירה משלך, עם כל הפרטיות, וכל אימת שתרצי תוכלי להיפגש עם חברות וחברים בני גילך ולהשתתף בשפע של פעילויות חברה ותרבות עשירות: מגוון חוגים, משחקי חברה, קלפים וברידג’, הרצאות בנושאים רבים ומגוונים, מופעים, ועוד. ואם תרצי לארח משפחה או חברים – תוכלי לעשות זאת בעזרת הצוות של המקום – שיעזור לך להפיק אירוע כלבבך, עם אוכל נהדר!

דיור מוגן ייתן לך שקט נפשי, כך שתהיי פנויה באמת למה שמעניין אותך. את כל ה”סידורים” היום-יומיים – מה שאני קוראת לו “הפקת החיים” – יעשה בשבילך המקום החדש: תשלומי המסים העירוניים, שירותי ניקיון ואחזקת הדירה, שירותי כביסה חיצוניים הסעות ברחבי העיר לאן שתצטרכי, ואפילו עזרה בקניות ושליחויות מיוחדות – אנחנו כאן בשבילך – כדי שאת תוכלי להתפנות לדבר החשוב באמת בתקופה הזאת של חייך – לעצמך.

תוכלי אפילו לצאת ללימודי העשרה למבוגרים או להיות סטודנטית חופשייה באוניברסיטה! זה פשוט: ברגע שאת משוחררת ממטלות – את פנויה להשקיע בעצמך את הזמן שברשותך.

כיוון שאין טוב ממראה עיניים-כדאי לך לבקר בבית בעצמך, ולראות במו עינייך מה מציע המקום שיאפשר לך חיים נוחים, נעימים, בטוחים ורגועים. הגיע הזמן להתחיל לחיות!

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן