סוף מעשה במחשבה תחילה

גימלאי יושב בסלון וקורא ספר

תשאלו את יורם:

 

תכנון מוקדם של מעבר לדיור מוגן ימנע קבלת החלטות בלחץ ויוביל לפתרון המתאים ביותר עבורכם ועבור יקיריכם

שאלה: דודי האלמן בן ה-80+ חווה לאחרונה התקף חרדה קשה. עשינו החלטה מהירה להעבירו לדיור מוגן, בלי לבדוק את כל האופציות העומדות בפנינו. מה היינו יכולים לעשות אחרת?

יורם: בחירת המקום הנכון היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו – אתם ובן המשפחה המתוכנן לעבור. פעולה כתגובה למשבר או למצב חירום הופכת את התהליך כולו ללחוץ ומתוח.

גורמים רבים מובאים בחשבון בהחלטה לעבור לדיור מוגן. יש צורך לתכנן, להכין סדרת שאלות ועדיפויות ולגשת לנושא בחירת המקום כאל מבצע מתוכנן היטב.

המפתח להפחתת החרדה ואי הוודאות – במקרה שתיאלצו להתמודד עם תרחיש כמו אובדן בן זוג או בדידות, הוא להתחיל לחפש עוד לפני שהוא קורה; לפני שהצורך מגיע ותופס אותנו בעת מצוקה, לא מוכנים.

כדאי ורצוי להישאר בסביבה שבה שהה יקירכם רוב חייו – כי אין תחליף לסביבה המוכרת – קרוב לשירותים שהוא נזקק להם ולמוקדי הפעילויות התרבותיות והחברתיות שמעניינות אותו. כך הוא בעצם נשאר באזור המוכר, בבית מוגן יותר המעניק לו ביטחון אישי.

אם תשאלו את השאלות הנכונות, תצמצמו את רשימת האפשרויות למגורים ותישארו עם האופציות המתאימות ביותר עבורו.

ילדים בוגרים להורים מבוגרים צריכים לזכור שהפחד מאובדן שליטה רווח מאוד בכל גיל – ובייחוד בקרב מבוגרים. זה חשוב ואף קריטי לערב אותם ככל האפשר בהחלטה, כש שהם ירגישו שזאת החלטה שלהם.

הצעד הבא הוא לצמצם את היצע מרכזי הדיור המוגן. תוכלו להציג רשימה של מקומות תואמים את מה שמציע כל מקום.

כשהרשימה הושלמה, צאו לביקור בבתים. כדאי לבקר תחילה בעצמכם, ללא הקרובים, כדי לעשות עבורם את הראשוני ולא “לטרטר” אותם יתר על המידה. לכל בית דיור מוגן יש היום אתר אינטרנט ובו תמונות של המקום, לוח פעילויות ואפילו תפריטים לדוגמה.

ודאו ששאלתם את השאלות החשובות לפני קבלת ההחלטה:

– האם יש תחבורה או הסעות של הדיירים ליעדים חיוניים – כמו מכון פיזיותרפיה או טיפול רפואי קבוע אחר?

– האם יש תחבורה נוחה או הסעות למקומות בילוי בסביבה או למפגשים עם חברים?

– מי יעזור לדייר החדש להתארגן למעבר לדירה החדשה (סיוע במיון ובבחירת התכולה העוברת עמו מהבית הקודם)?

כמו כן קראו את לוח הפעילויות היומי או השבועי ובדקו אם יש בו פעילויות או חוגים שמעניינים את יקיריכם.

בבתי רשת פאלאס דיור מוגן יש עשרות חוגים ופעילויות תרבות מדי שבוע, ומנהלות התרבות של הבית פועלות במרץ כדי לחדש ולעניין את הדיירים בהרצאות, סרטים, הצגות, סדנאות וחוגים מתחומים רבים ומגוונים.

כדי למנוע קבלת החלטה בלחץ ובלי שיקול דעת ו”עבודת שטח” ראויה, קחו יוזמה והתחילו בתהליך החיפוש לפני שמתרחש משבר. כך תמצאו פתרונות ההולמים את הצרכים של יקיריכם, והם יהיו רגועים בידיעה שבחרו את המקום המתאים ביותר בעבורם.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן