דיור מוגן ומסלולי מחירים

חדר שינה מאובזר ונעים בפאלאס

בישראל של היום, יותר ויותר אנשים בגיל השלישי שהם בריאים ועצמאיים ויכולים לעמוד בתשלום הגבוה, מעדיפים לעבור להתגורר בבית דיור מוגן.

בשנים האחרונות הופכים המגורים במסגרת דיור מוגן בישראל ליותר ויותר פופולאריים. ענף הבנייה בתחום יחידות הדיור למבוגרים עצמאיים הולך וגדל, וכך גם הדרישה המתעצמת של אנשים בגיל הזהב לאיכות חיים טובה יותר במסגרת מוגנת.

בתי אבות היו קיימים בישראל מאז הקמת המדינה, כחלק מהמערכת החברתית שמספקת מקום מגורים לאנשים שכבר לא יכולים לדאוג לעצמם. אבל, רק בשנים האחרונות, החל הרעיון האמריקאי – שבו מבוגרים עצמאיים ובריאים יכולים לפרוש לחיים במסגרת קהילתית נוחה, נעימה ומוגנת – להפוך למגמה נפוצה ביותר בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי במדינת ישראל.

עלייה באחוזי הבנייה של דיור מוגן

על פי נתוני דירוג דנס-100 שפרסמה חברת דן אנד ברדסטריט, היקף הבנייה של יחידות דיור בענף הדיור המוגן עלה בשנת 2010 ב-27% והוא ממשיך לנסוק, כאשר מלוא הפוטנציאל של צמיחת ענף זה עדיין לא מוצה. זאת, כיוון שבישראל של היום, יותר ויותר אנשים בגיל השלישי שהם בריאים ועצמאיים ויכולים לעמוד בתשלום הגבוה, מעדיפים לעבור להתגורר בבית דיור מוגן.

עלייה בעלויות הדיור המוגן

דיור מוגן מחירים – בשנים האחרונות נאלצים לא רק זוגות צעירים להתמודד עם העלייה במחירי הדיור, אלא גם בני גיל הזהב שמבקשים להתגורר במסגרת של דיור מוגן. הדוח של חברת דן אנד ברדסטריט מצביע על כך שמשנת 2010 החל זינוק בעלויות הדיור המוגן והפיקדון הממוצע שהדיירים התבקשו להפקיד עם המעבר לדיור מוגן עלה משנת 2009 מ-800 אלף שקל ליותר ממיליון שקל.

דיור מוגן מחירים ומסלולי התשלום

קיימים מספר מסלולים לתשלום עבור המגורים בדיור מוגן:

מסלול הפיקדון הוא מסלול התשלום הנפוץ ביותר עבור דיור מוגן, כאשר גובה הפיקדון תלוי ברמת הדיור המוגן וברמה של יחידת הדיור. במהלך של 12 שנים נשחק הפיקדון מידי שנה בשיעור של 3.456% ולאחר תקופה זו מגיע אחוז השחיקה למקסימום 41.5%. בנוסף לפיקדון, הדייר נדרש לשלם תשלום חודשי עבור שירותים שונים שהוא מקבל במסגרת הדיור המוגן.

באחוזת בית, לדוגמה, הדיירים נהנים ממגוון של שירותים, וביניהם גם: שירותי ניקיון ואחזקה של הדירה, תשלומי מים, ארנונה וחשמל, אבטחה של 24 שעות ביממה, מגוון של פעילויות חברתיות ותרבותיות, השגחה רפואית 24 שעות ביממה, ארוחות בחדר האוכל ועוד.

מסלול נוסף הוא תשלום דמי כניסה שבו הפיקדון אמנם נמוך יותר אבל גם נשחק מהר יותר מידי חודש, עד שלאחר 40 חודשים הוא נחלט לגמרי. גם במסגרת מסלול דמי הכניסה הדייר מחויב בתשלום חודשי עבור השירותים השונים שמעניק הדיור המוגן לדיירים.

בנוסף לשני מסלולים אלה קיים מסלול תשלום נוסף שמאפשר לדייר לשלם רק חלק מסכום הפיקדון ועבור יתר החוב יחושבו דמי המרה שיתווספו לדמי התשלום החודשיים שהדייר משלם לדיור המוגן.

באחוזת בית, ניתן להתאים מחירים לפי יכולתו של הדייר: באפשרות הדיירים לבחור יחידות דיור מחדר אחד עד דירות שלושה חדרים. כמו כן למעוניינים אנו מציעים דיור מוגן יוקרתי הכולל דירות גן, דירות עם מרפסות ופנטהאוזים.

לפרטים נוספים צרו קשר

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן