טיפים לשנת לילה טובה

מיטה בחדר שינה בפאלאס

יש גיל בו כבר יותר קשה להירדם ולישון שנת לילה רציפה. בגיל מבוגר רבים מתקשים לישון בלילה וכתוצאה מכך סובלים מעייפות, אנרגיות נמוכות ואפילו מצב נפשי ובריאותי ירוד.
שנת לילה (של בין 7-9 שעות) ואף שנת צהריים חשובה לאיכות החיים כיוון שבמהלך השינה מתחזקת מערכת החיסון, ישנה הרפיה מוחלטת של השרירים, בשינה גם מתאזן ההורמון שאחראי על תחושת הרעב, המוח נח ועוד. כדי לישון טוב יותר, חשוב להקפיד על סביבת המנוחה וכן לפנות זמן לשינה, להשקיע בטקס ההירדמות וגם לבחון שהכל כשורה בגוף ולהירגע לקראת ההליכה למיטה. לפניכם מספר עצות לשנת לילה טובה יותר.

נוחות ואיכות המזרן
למזרן חשיבות רבה באיכות השינה שלנו וחשוב מאוד להשקיע במזרן איכותי ו”למדוד” את התאמת המזרן לנוחות האישית שלכם. כיום יש מזרנים אורטופדיים מלטקס ומזרוני ג’ל שלמעשה “זוכרים” את מנח הגוף ומתאימים את עצמם למנח זה כל פעם מחדש, מזרנים עם שכבות מפנקות של פילטופ המעניקים אקסטרא רכות. זכרו שיש קשר משמעותי בין טיב המזרן לבעיות גב ולכן שווה להשקיע במזרן בין אם מדובר במזרן קפיצים או מזרוני לאטקס או ויסקו.

רגיעה חשובה לשינה
קשה מאוד לחזור אחרי פעילות מסעירה עם אנרגיות בשמיים וללכת לישון ולכן, כדאי לאמץ “טקס” לפני השינה ולהירגע הן פיזית והן נפשית. כל אחד ימצא את הרוגע שלו בדרך אחרת – אמבטיה חמה, תרגול יוגה, האזנה למוסיקה שקטה, צפייה בטלוויזיה, דמיון מודרך וכדומה. כנסו למיטה לישון רק אחרי שאתם מרגישים הרפיה פיזית ומנטלית.

אוכל לפני השינה
קשה מאוד להירדם על קיבה ריקה אך קשה להירדם גם עם קיבה עמוסה. מומלץ לאכול ארוחת ערב או ארוחה מסיימת לאותו יום כשעתיים לפני השינה ולהעדיף ארוחה קלה יחסית על פני ארוחה כבדה. בנוסף, כדי לישון טוב יותר יש להימנע מאכילת או שתיית חומרים “מעוררים” דוגמת קפאין, סוכר, אוכל שומני במיוחד עם שומן טראנס, מאכלים שעשויים לגרום לגזים כגון קטניות שמייצרים נפיחות בבטן.

צמחי מרפא בתה
במקום להאביס את עצמכם באוכל כבד ולהתקשות להירדם, כדאי להחליף את המנהג של קפה לפני השינה בחליטות תה מרגיעות שתורמות לתהליך השינה, כמו למשל, קינמון שמסייע במצבי לחץ, חליטת לבנדר שידועה כבעלת סגולות רוגע במיוחד לצורך שנת לילה טובה יותר, עלי מנטה, קמומיל, עלי מליסה, עלי לימונית ועלי פסיפלורה גם הם בעלי השפעה מרגיעה. כמו כן ניתן להשתמש בשמנים ארומאטיים דומים בטבילה באמבטיה לצורך הירגעות לקראת השינה.

הוספת תוספי תזונה לתפריט
יש לבצע בדיקות תקופתיות כדי לבחון האם התזונה מאוזנת ואם לא חסרים לגוף תוספי תזונה כיוון שלמשל, מחסור בויטמינים דוגמת ויטמין B12 ,B6, חומצת טְרִיפּטוֹפַן עשויים לגרום לנדודי שינה חוזרים.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן