כושר לאריכות ימים בגיל השלישי

אישה מבוגרת עושה ספורט

כושר גופני הוא מרכיב חשוב לכל קבוצות הגיל, אבל חשוב בעיקר לאנשים בגיל השלישי גם כדי לשמור על הבריאות, על הגמישות ועל אריכות הימים שלהם, וגם כדי לטפל בכאבים ובסימפטומים אחרים שנובעים ממחלות גופניות שמאפיינות בני גיל זה.

כושר גופני הוא מרכיב חשוב לכל קבוצות הגיל, אבל חשוב בעיקר לאנשים בגיל השלישי גם כדי לשמור על הבריאות, על הגמישות ועל אריכות הימים שלהם, וגם כדי לטפל בכאבים ובסימפטומים אחרים שנובעים ממחלות גופניות שמאפיינות בני גיל זה.

ככל שהגוף מזדקן, כך הוא הופך לחלש יותר. הנעתו של הגוף באמצעות פעילות גופנית עוזרת לשחזר את כוחות הגוף ולשמר אותם, ומסייעת לשמירה על כושר הניידות ועל היכולת להמשיך ולבצע את המטלות היומיומיות. באמצעות פעילות גופנית סדירה ניתן למנוע נפילות ופציעות שחווים כל כך הרבה אנשים מבוגרים.

המערכת החיסונית של אנשים מבוגרים רגישה יותר למחלות, החל מהצטננות וכלה במצבים חמורים יותר. התעמלות יכולה לעזור לשפר את המערכת החיסונית ולחזק את תפקודה, לעזור במניעת מחלות ולהפחית את הסיכון לחלות במחלות קטלניות. אם אדם מבוגר כבר נדבק במחלה, פעילות גופנית יכולה לעזור לו לעיתים לנהל את המחלה ולהקל על הסימפטומים שלה. התוצאה היא אורח חיים נוח ונעים הרבה יותר.

מספר שעות שאדם מבוגר יקדיש לכושר גופני בכל שבוע יכול לעזור לו לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר. כאשר מחזקים את שרירי הגוף, הגוף יכול לנוע ביתר קלות. כיוון שמבוגרים סובלים לעיתים קרובות מכאבי מפרקים, מבעיות ניידות או מחוסר גמישות כללית – פעילות גופנית יכולה להיות תוספת מבורכת לאורח החיים שלהם. עבודה על שרירים אלה על ידי תכנית אמון שגרתית וקבועה יכולה לסייע במניעה, בשיכוך כאבים ואפילו בריפוי של בעיות אלה.

מתוך תפיסה זו בבית דיור מוגן פאלאס רעננה מתקיימות מגוון פעילויות במסגרת מועדון הבריאות והספורט של הבית, כגון: תרגילי התעמלות במים רדודים בבריכה, השתתפות בקבוצת צועדים בהדרכת מדריך כושר, התעמלות לפיתוח גמישות הגוף, התעמלות בשיטת פלדנקרייז והתעמלות מזרנים לפיתוח כוח וגמישות. למעבר לדף בנושא מועדון כושר בפאלאס רעננה.

מבוגרים רבים מוצאים את עצמם לעיתים קרובות סובלים מעודף משקל. שיעורי כושר למבוגרים (במיוחד לאלה שסובלים מבעיה זו), שמערבים גם פעילות אירובית, יכולים לעזור להם להעלות את קצב הלב ולהוריד מהמשקל שמסרבל ומפריע לפעילות היומיומית שלהם. ירידה במשקל יכולה להקל גם על כאבי הפרקים. מבוגרים שסובלים מבעיות לב או מבעיות בזרימת הדם, יכולים לשפר את מצבם לאחר שישתתפו בתוכניות כושר גופני למבוגרים.

איכות החיים של אנשים בגיל השלישי יכולה להשתפר באופן כללי על ידי ביצוע תרגילי התעמלות קבועים שמיועדים למבוגרים. עם זאת, מומלץ לדון על הדברים עם רופא המשפחה. הרופא יכול לעזור ולקבוע אילו תרגילים ופעילויות מתאימים יותר, ומהי התזונה המתאימה כדי לשמור על איזון חיי המבוגר. חלק מתוכניות אמון אלה עלולות להיות גם מסוכנות לאנשים מבוגרים. רופא יכול לעזור לקבוע מהן הפעולות הבטוחות והאופטימאליות ביותר למטופל שלו.

יש כמה אפשרויות כושר זמינות שמתאימות מאד לבני הגיל השלישי, כמו, טאי צ’י, יוגה או תרגילים עדינים יותר. תרגילים במים, הליכה ואפילו פעולות פיזיות כמו גינון, הם בחירה פופולארית נוספת, הכול לפי העדפותיו של הפרט ויכולותיו.

למידע נוסף על, צרו אתנו קשר

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן