כמה עולה בית אבות?

זוג גימלאים מסתכלים על מסמכים

התשלום לדיור המוגן כולל מספר מסלולים, כשהעיקריים הם: מסלול הפיקדון, מסלול תשלום דמי כניסה ומסלול תשלום חודשי.

עם העלייה בתוחלת החיים והגידול שחל בקבוצת בני הגיל השלישי בקרב האוכלוסייה, הפך המעבר לבית אבות לעצמאיים או לדיור מוגן לנפוץ יותר ויותר. אזרחים ותיקים, עצמאיים, שמבקשים חיים נוחים, חווייתיים ומלאי פעילות מעדיפים לעזוב את הבית הפרטי ולעבור לגור במסגרת קהילתית מוגנת שנותנת מענה לכל צרכיהם.

בישראל קיימים היום יותר מחמש מאות בתי אבות ובתי דיור מוגן שמשמשים למגורים לבני הגיל השלישי. חלק ממוסדות אלה נמצאים בבעלות פרטית או בבעלות של חברה בע”מ, חלקם בבעלות ציבורית (גופים ציבוריים או עמותות ללא כוונת רווח), וחלקם בבעלות ממשלתית באחריותו של משרד הבריאות. מסגרות דיור אלה מסווגות לפי מצבם התפקודי והמנטאלי של הדיירים (עצמאיים, סיעודיים, תשושים וכן הלאה).

למידע אודות בית אבות סיעודי באחוזת בית

מסגרת דיור מוגן

דיור מוגן מיועד למבוגרים עצמאיים שמבקשים להמשיך בחיים פעילים וחיוניים בקרב קהילה של בני גילם. הדיור המוגן מספק לדיירים אלה שירותי בריאות, תחזוקה ושמירה לצד ארוחות מזינות בחדר האוכל, חוגים והפעלות תרבותיות וספורטיביות בתחומים שונים ומגוונים.

פאלאס רעננה, לדוגמה, מציעה לדייריה מגורים ברמה של מלון חמישה כוכבים יחד עם שלל פעילויות במגוון תחומים כמו: חוגי ריקודים, חוגי יצירה, חוגים ללימוד שפות, מועדון קלפים, מקהלה, חוג יידיש, מכללה ומועדון כושר. הדיירים באחוזת בית מנהלים חיי חברה תוססים בעברית ובאנגלית ונהנים מחיי חברה ותרבות עשירים באווירה חמה, נעימה ומגוננת.

במסגרת הדיור המוגן מקבל כל דייר יחידת דיור עצמאית שכוללת גם מקלחת, שירותים ומטבחון. תפעול הדיור המוגן אינו מצריך קבלת רישיון ממשרד ממשלתי כלשהו, וגם אין פיקוח על מצבם של הדיירים. בעצם הדיור המוגן הוא עסק פרטי לכל דבר ושלא כמו בבתי אבות, המדינה גם לא משתתפת במימון הדיור המוגן.

התשלום לדיור המוגן כולל מספר מסלולים, כשהעיקריים הם: מסלול הפיקדון, מסלול תשלום דמי כניסה ומסלול תשלום חודשי.

מסגרת בית אבות

בית אבות מיועד למבוגרים שהם עצמאיים, תשושים או בעלי מוגבלות קלה. התשושים מסווגים כמי שזקוקים לסיוע חלקי בפעילויות השגרתיות היומיומיות. על בתי האבות מפקח משרד העבודה והרווחה.

בית האבות מספק לדיירים את כל צרכיהם (דיור, בריאות, ניקיון, מיזוג אוויר, פעולות תרבות וטיפול בכל הבעיות שמתעוררות בחיי הדיירים). וברוב בתי האבות קיימות מספר מחלקות שמסווגות לפי רמת התפקוד של הדיירים.

בית אבות מחירים – כיוון שמשרד העבודה והרווחה הוא המפקח על בתי האבות, במקרה הצורך הוא גם יממן (מימון חלקי או מלא) את אשפוזם של מבוגרים שהוגדרו כתשושים ושמצבם הכספי קשה. כל נושא התשלום והתנאים שמגיעים לדיירי בית האבות מסוכמים בחוזה שנחתם בין הדייר להנהלת בית האבות.

שלא כמו התשלום עבור מגורים בדיור מוגן, בבתי אבות לא נדרש תשלום של פיקדון או דמי כניסה. בבתי אבות התשלום הוא חודשי בלבד ואינו צמוד למדד. התשלום החודשי מכסה את הטיפול הרפואי, הארוחות, תשלומי המים והחשמל ופעילויות החוגים. עבור שימוש בקו טלפון ובכבלים ועבור טיטולים, תרופות ושירותי אמבולנס – ייגבה תשלום נפרד.

בתי אבות מחירים לעצמאיים ולתשושים – המחירים נעים בין 5,000 ל-15,000 שקלים לחודש והם משתנים לפי אזורי הארץ השונים. באזור הצפון המחירים הם בסביבות 8,000 שקלים לחודש; באזור הדרום בין 5,000 ל-7,000 שקלים ובמרכז בין 6,500 ל-15,000 שקלים לחודש.

לפרטים נוספים על מגורים באחוזת בית –  צרו איתנו קשר

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן