כמה עולה דיור מוגן?

גבר ואישה יושבים אל מול מסמכים

עלויות הדיור בדיור מוגן בישראל משתנות ממוסד למוסד. מחירים אלה נקבעים לפי מספר גורמים כמו: גודל הדירה, אבזור פנים הדירה, מגוון השירותים ורמת המתקנים שמציע הבית, והאזור הגיאוגרפי שבו ממוקם הבית.

 

כמה זה עולה לנו?

דיור מוגן מציע לבני 70 פלוס עצמאיים מגורים ביחידת דיור במסגרת מוגנת שמעניקה מגוון שירותים לדיירים שמבקשים להמשיך באורח חיים חיוני ועצמאי גם לאחר הפרישה מהעבודה. עלויות דיור זה הן גבוהות יחסית, שכן אין השתתפות כלשהי של המדינה במימון מוסדות אלה שהם בבעלות פרטית או בבעלות של חברות בע”מ.

עלויות הדיור בדיור מוגן בישראל משתנות ממוסד למוסד. מחירים אלה נקבעים לפי מספר גורמים כמו: גודל הדירה, אבזור פנים הדירה, מגוון השירותים ורמת המתקנים שמציע הבית, והאזור הגיאוגרפי שבו ממוקם הבית. לכן, ההחלטה באיזה בית דיור מוגן תבחרו היא חשובה ביותר.

לפני שתגיעו להחלטה הסופית מומלץ לכם לבדוק מספר אפשרויות ולהבטיח שבחרתם בבית שבו תקבלו את הטיפול האיכותי ביותר, שהסביבה בו ביתית, חמה וידידותית ואפילו חדשנית – גם ברמת הצוות המטפל וגם ברמת המתקנים. חשוב גם לבחור בבית שממוקם באזור שמתאים לכם (למשל, קרוב למרכז העיר, או לא רחוק מהילדים וכדומה).

כאמור, הבחירה לגור בדיור מוגן כוללת גם שיקולים שנוגעים למחירים ולגובה עלויות הדירה והשירותים, ובחינת היכולת הכספית שלכם לעמוד בעלויות אלה. לכן, רצוי שתדעו כי לרשות הדיירים עומדים מספר מסלולי תשלום:

דיור מוגן מחירים ומסלולים

באחוזת בית תמצאו אפשרויות רבות להתקשרות לכל דייר נתפור חליפה המתאימה לצרכיו ומידותיו. כדי שתוכל להתרשם להלן דוגמה למספר מסלולים:

מסלול פקדון

מסלול זה מעניק לכל דייר אפשרות לפיקדון ותשלום דמי שימוש חודשיים. הפיקדון, צמוד למדד ועליו חלה שחיקה של 3% + מע”מ, עד 12 שנים.

מסלול של פקדון בלבד

מסלול זה מעניק לכל דייר אפשרות לפיקדון חד פעמי ללא תשלום דמי שימוש כלל. פיקדון זה מוחזר בתום התקופה צמוד למדד.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן