מעבר לדיור מוגן – הסתגלות לסביבה

זוג יושבים מחייכים על הספסל בפאלאס

דירה חדשה, אזור מגורים חדש, חברים חדשים – כאשר דיירים חדשים מגיעים לבית דיור מוגן, הם עוברים תהליך המאפשר להם להסתגל לסביבתם החדשה. כל הפרטים על ההסתגלות לבית החדש במאמר הבא.

 

רגע לפני המעבר לדיור מוגן

לאורך השנים צברתם רכוש רב וזיכרונות המציצים אליכם מכל פינה בבית הקיים. ברגע שהחלטתם לעבור לדיור מוגן, ובחרתם דירת מגורים המוצאת חן בעיניכם, צריך לחשוב היטב מה לוקחים, שכן לרוב הדירות בדיור מוגן מעט קטנות יותר מדירות מגורים רגילות:
רהיטים – אם הרהיטים במצב תקין, והם מתאימים בגודלם לממדי הדירה החדשה, ניתן לקחת אותם אתכם. יכול להיות גם שתרצו להתחדש ברהיטים חדשים, ואולי אף כדאי להיעזר במעצבת פנים המתמחה בדירות מבוגרים, וזאת על מנת לנצל את הדירה החדשה בצורה הטובה ביותר.
חפצים אישיים – חפצים בעלי ערך סנטימנטלי לרוב ילכו אתכם לכל מקום כי הם מזכירים לכם חוויות שונות מהחיים או אנשים היקרים לליבכם. חפצים אחרים, כדאי למיין ולהחליט אם יש בהם צורך או לא. לא תרצו להעמיס על הדירה החדשה חפצים רבים מדי שיפגמו בחוויית המגורים.
אמצעי בטיחות שהתקנתם בבית – אין צורך לקחת אתכם. הדירות בבית דיור מוגן מאובזרות בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים בסביבת מגורים למבוגרים – מעקות, לחצני מצוקה ועוד.
לאחר המיונים וההחלטות הגדולות, אתם יכולים להיעזר בחברות שאורזות בתים על מנת לא להתאמץ יתר על המידה.

יום המעבר לדירה החדשה בדיור מוגן

הגיע יום המעבר. נציגי מחלקת המכירות איתם נפגשתם כבר במעמד חתימת החוזה, יקבלו אתכם ביום הראשון.
הדירה מחכה לכם – אתם תיכנסו לדירה חדשה ונקייה המוכנה לקבל אתכם ואת כל חפציכם. במעבר דירה כמו במעבר דירה, פריקת הרהיטים והחפצים בתוך הדירה תעשה על ידי המוביל, ואתם תוכלו לסדר את חפציכם בנחת.
רכזת שירות לדייר תוצמד אליכם ותפקידה לדאוג לכל העניינים – עניינים תפעוליים בדירה (היא תדאג לכך שיסייעו לכם לסדר את הרהיטים בדירה, לתלות תמונות ומנורות ועוד), עניינים חברתיים, קהילתיים ועוד.

פעילויות בבית דיור מוגן

התאקלמתם בדירה החדשה. אז מה עכשיו?
עוד לפני שחתמתם על החוזה בוודאי סיירתם במקום וראיתם את המתקנים השונים, חדרי החוגים, הבריכה ועוד. זה הזמן להכיר אותם מקרוב, ואם אפשר בחברותא אז למה לא?
אחד הדיירים הוותיקים יותר יהיה נאמן הקליטה שלכם. בשבוע הראשון הוא יהיה צמוד אליכם, יכיר לכם את המקומות השונים, הפעילויות השונות וגם יציג אתכם בפני דיירים קיימים. כך תרגישו בבית הרבה יותר מהר ממה שחשבתם.
בערך כחודש לאחר המעבר שלכם, ולאחר שקצת הכרתם את הסביבה החדשה שלכם, נציגת מחלקת התרבות תדאג ליצור אתכם קשר וזאת על מנת להבין מכם מהם התחביבים שלכם ומהן העדיפויות שלכם בכל הנוגע לפעילויות. תוך זמן קצר, תקבלו ממנה הזמנות להגיע לפעילויות המתאימות לכם. במחלקת תרבות תוכלו גם למצוא את לוח פעילויות חודשי בעזרתו תוכלו לעקוב אחר כל מה שמתרחש – טיולים, חוגים, הרצאות, קונצרטים, הקרנות סרטים ועוד.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן