סוגי לימודים לגיל השלישי

משקפי ראיה על ספר

מבוגרים רבים מגיעים לגיל הזהב לאחר שעבדו כל חייהם, טיפלו בילדיהם ודאגו לכל מחסורם. לעיתים, הם חשים פספוס מסוים על כך שלא הספיקו ללמוד דברים חדשים. אך אף פעם לא מאוחר מדי, לחזור לספסל הלימודים הוא עניין של החלטה עכשיו.

מבוגרים רבים מגיעים לגיל הזהב לאחר שעבדו כל חייהם, טיפלו בילדיהם ודאגו לכל מחסורם. לעיתים, ישנם מבוגרים החשים פספוס מסוים על כך שלא הספיקו ללמוד דברים חדשים לאורך חייהם בגלל שגרת העבודה והחיים. אותם דברים יכולים להיות בתחום התחביב, תחומים עסקיים שונים, תחומי הרוח והנפש ועוד.

אבל אל דאגה – אף פעם לא מאוחר מדי! לחזור לספסל הלימודים הוא פשוט עניין של החלטה עכשיו. אינכם עובדים יותר, הילדים כבר גדולים ולרוב דואגים לעצמם, ולכם יש זמן רב לנצל.

בנוסף לכל זה, ישנם מחקרים המעידים על כך שפעילויות פנאי ולמידה מסייעות לצמצום הסיכויים לחלות במחלות דמנטיות, וגם משפרות את הזיכרון ואת יכולת הריכוז.

אז מהן האפשרויות העומדות בפניכם?

 

היכן אפשר למצוא קורסים לבני הגיל השלישי

לרבות מהמכללות והאוניברסיטאות יש תכניות מיוחדות לגמלאים המעוניינים ללמוד, והן מתקיימות במסגרת תחומים רבים ומגוונים הנלמדים באותו המוסד. תכניות אלו בדרך כלל אינן מחייבות תנאי קבלה, הגשת עבודות וכדומה, ומבוססות על נוכחות בהרצאות, וזאת על מנת לקבל את הידע בלבד כהעשרה. יש צורך להירשם מראש לתכניות אלו מכיוון שמספר המקומות מוגבל.
חלק מהקורסים הינם במסגרת של “שומעים חופשיים”, וישנן גם מסגרות של לימודי תעודה שבסיומם תוכלו לקבל תעודה מוכרת (שאיננה תואר) מהמוסד האקדמי על לימודיכם והישגכם. לימודי תעודה יכולים להתפרס על שנת לימודים והם כוללים סילבוס מסודר עם דרישות מסוימות עבור קבלת התעודה.
כמו כן, ישנם קורסים המוצעים על ידי הרשויות המקומיות במקום מגוריכם, בין אם במסגרת מרכז קהילתי, אולמות תרבות וכדומה. תוכלו להתעדכן על הקורסים השונים דרך ידיעונים או מקומונים של הרשות המקומית.

לימודים לתואר בזמן הפנסיה

בין אם התחלתם ללמוד לתואר כלשהו בצעירותכם, או לחילופין מתחשק לכם ללמוד לתואר אחר עכשיו שהגעתם לגיל הפרישה, תוכלו להתקבל ללימודים לתואר במגוון תחומים לבחירתכם. בקטגוריה זו, דווקא תצטרכו לעמוד בתנאי קבלה, להגיש מטלות ולעבור את המבחנים. לימודים לתואר יכולים להיות מרתקים, וגם בפן החברתי תוכלו להיחשף לקשרים עם הדור הצעיר יותר ולהתעדכן בפעילויות עכשוויות כגון שימוש בטלפון סלולרי חכם, עבודה עם מחשב ואינטרנט ועוד.
אין ספק שלימודים לתואר במוסד לימודים מוכר הם מורכבים יותר ודורשים זמן והשקעה, אך פעילות כזו יכולה למלא את זמנכם ולתת לכם סיפוק אדיר.
במידה ומסגרת זו עמוסה מדי, תוכלו לפרוס את הלימודים לאורך יותר שנים או ללמוד במסגרת של האוניברסיטה הפתוחה בה הלימודים נעשים גם בכיתות וגם באופן עצמאי.

קורסי תחביב בגיל הזהב

אם אתם אוהבים ללמוד דברים חדשים אבל אינכם רוצים להתחייב ללימודים ארוכים, תמיד תוכלו לאמץ לכם תחביבים חדשים בתחומים רבים: יצירה ואמנות שימושית, עיצוב, צילום, נגרות, ידיעת הארץ, התעמלות, ועוד.
בתחומים אלו תוכלו למצוא מסגרות לימוד קלילות יותר כגון חוגים במרכזים קהילתיים או אם אתם גרים בדיור מוגן גם שם מוצעות פעילויות רבות. גם במסגרת פעילויות אלה, תוכלו לפגוש אנשים חדשים בעלי אותו תחומי עניין ולפתח חברויות.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן