על ברידג’ והגיל השלישי

אישה גימלאית משחקת ברידג

מומחים ערכו מחקרים רבים שעסקו בקשר בין משחק ברידג’ וזיכרון. הספרות מראה כי למבוגרים שנוהגים לשחק ברידג’, בהשוואה לאלה שלא, יש הגיון טוב יותר ויכולות זיכרון חזקות יותר.

המוח הוא כמו הגוף: אם אתם לא משתמשים בו תאבדו אותו. לכן, אם אנחנו יוצאים להליכה כדי לשמור על כושר גופני, אנחנו צריכים גם לאמן את המוח ולשמור על הפעילות שלו.
יש בעצם שתי דרכים לעשות זאת:

  • לבחור במסלול לימודים כלשהו. זה לא חייב להיות לימודים אקדמאיים, אבל המשמעות היא שאתם לומדים משהו חדש כדי שהמוח ימשיך לעבוד.
  • לעסוק בתחביב או בתחביבים כלשהם. התעסקות זו מחייבת אותנו להשתמש במוח. לדוגמה, משחק ברידג’ או סוג דומה של משחק קלפים הוא דרך טובה לשמור על מוח פעיל.

מחקר שפורסם בשנת 2003 ב-New England Journal of Medicine ובו השתתפו 469 מבוגרים בריאים יחסית שנחקרו במשך חמש שנים – התמקד בעיקר בפעילות הפנאי שלהם. התוצאות הראו כי פעילות מנטאלית כמו משחקי קלפים, הפחיתו באופן משמעותי את הסיכון לדמנציה, לעומת פעילות גופנית כמו ריקוד והתעמלות, שלא עזרו למנוע את הדמנציה.

מומחים ערכו מחקרים רבים שעסקו בקשר בין משחק ברידג’ וזיכרון. הספרות מראה כי למבוגרים שנוהגים לשחק ברידג’, בהשוואה לאלה שלא, יש הגיון טוב יותר ויכולות זיכרון חזקות יותר.

היתרון ממנו נהנים מבוגרים שמשחקים ברידג’ הוא ההיבט האתגרי שקיים במשחק זה. כאשר מוחו של אדם מבוגר אינו מגורה באופן קבוע, מתחילים בדרך כלל להתפתח דמנציה ואבדן זיכרון שיכולים להוביל למחלת האלצהיימר. ברידג’ הוא משחק שמומלץ באופן עקבי על ידי המומחים, כי הוא מורכב יותר לעומת משחקים אחרים ודורש תכנון, אסטרטגיות והיגיון.

כשחקני ברידג’ יהיו לכם חיי חברה פעילים ומלאים. בדרך כלל ניתן למצוא מועדון ברידג’ בכל מקום מגורים גם בבית דיור מוגן. בחלק מהמועדונים נערכים המפגשים אחת לשבוע ובחלקם אחת לחודש. באחוזת בית, למשל, יש מועדון קלפים שמיועד לכל סוגי המשחקים, כולל ברידג’. והמועדון פועל בכל ימי החול. באחוזת בית תורמים משחקי הקלפים לתקשורת חברתית טובה בין דיירי הבית ומשמשים גם כבילוי מהנה.

לרשימת החוגים בבית דיור מוגן אחוזת בית.

במסגרת חוג הברידג’ תוכלו לפגוש חברים חדשים ובתוך מספר שבועות מהיום שבו הצטרפתם, תמצאו את עצמכם מוזמנים להצטרף למסיבות ברידג’ ולמשחקים בבתים של חברים אחרים.

ברגע שתתחילו ללמוד ברידג’, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב של התמכרות! אבל אל דאגה הדבר יביא לכם רק תועלת. אגב, תוכלו להשתמש באינטרנט כדי לשפר את המשחק שלכם. באינטרנט תוכלו למצוא מגוון רב של אתרים ואפשרויות שיסייעו לכם לשפר את המשחק שלכם. אמנו את עצמכם במשחק הברידג’ בבית ותדהימו את חבריכם למשחק, כשיראו את השיפור שחל במשחק שלכם.

אם נציץ לרגע למועדון ברידג’ בזמן פעילות, נוכל לראות כעשרים וארבעה אנשים שיושבים בקבוצות של ארבעה סביב שולחנות קטנים. הקולות היחידים שנשמעים הם דשדוש הקלפים. אנשים אלה משחקים ברידג’ ובעוד שזה נראה כמו סתם כיף, בעצם עשרים וארבעה אנשים אלה מפחיתים את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר.

למידע נוסף, צרו אתנו קשר

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן