תזונה בגיל השלישי

תמונה של ירקות ותזונה נכונה

מה מומלץ לאכול כאשר הגוף מתבגר? מה יכול להיגרם לגופינו כאשר יורדים או עולים במשקל וכיצד זה משפיע על איכות החיים?

 

מדוע חשובה התזונה במיוחד בגיל השלישי

חשיבות התזונה בגיל הזהב היא גבוהה במיוחד, שכן כל שינוי במשקל, למעלה או למטה, משפיע ישירות על הבריאות.
תת תזונה או תזונה לקויה אצל קשישים, גורמים לתחלואה מוגברת ולהתדרדרות במחלות קיימות, חולשה (היכולה לגרום לנפילות), ועוד. גם אכילת יתר אינה מומלצת שכן קצב חילוף החומרים מאט וגם הפעילות הגופנית מופחתת בדרך כלל. גם כאן עלולה להיווצר השמנת יתר שתביא להחמרה במחלות קיימות והכבדה על הגוף.
למשקל ולתזונה יש השפעה ישירה על אורח החיים ועל איכותם, במיוחד בגיל הזהב.

מזונות שמומלץ לשלב במסגרת התפריט היומי

באופן כללי, מומלץ לאכול 3 ארוחות מסודרות ביום, וביניהן 2-3 ארוחות ביניים קטנות, וכן להרבות בשתיית מים. עדיף לשלב בארוחות מאכלים מכל קבוצות המזון (אלא אם כן ישנה רגישות או איסור לאכול, כמו מוצרי חלב, או מוצרים בהם יש גלוטן וכדומה).
מומלץ לא להרבות בדברי מתיקה ובצריכה שומנים שמקורם בחי, וכן להמעיט בצריכת מוצרים המכילים שומנים מוקשים.

חדר האוכל בבית דיור מוגן – מותאם בדיוק לצרכים התזונתיים

אז איך אפשר לשמור על איזון בכל הקשור לתזונה בגיל השלישי? בפאלאס רעננה, קיים חדר אוכל בו מוגשות בכל יום ארוחות מזינות לדיירים הבוחרים בכך. בתכנון התפריט מושקעים הרבה מחשבה ודאגה לצרכי הדיירים, לאורח חייהם ולגילם.
האוכל המגוון המוגש בחדר האוכל מבושל בכל יום, בסטנדרטים הכי גבוהים ומתוצרת טרייה ואיכותית, על מנת שבריאות הדיירים תישמר בצורה הטובה ביותר.
כדי להתרשם גם מחדר האוכל שלנו, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר ולבוא לביקור. מלאו את הטופס או התקשרו כוכבית 9997 ואנו תחזור אליכם בהקדם לקבוע פגישה.

ייעוץ תזונתי לגיל השלישי

עם השינויים בגוף האדם, מומלץ לקבל ייעוץ תזונתי תקופתי, על מנת לוודא שהגוף מקבל את כל מה שהוא צריך על מנת להמשיך לחיות באיכות חיים טובה. כדאי גם לבצע בדיקות דם כדי לראות את המדדים השונים, ובעיקר את אלו הנוגעים לסוכר, כולסטרול וכדומה.

דיאטה בגיל השלישי בעקבות לקיחת תרופות

תרופות מסוימות הנלקחות בעקבות מצבים שונים, דורשות שינויים בתזונה ובמרכיביה. כאשר אתם מקבלים תרופה חדשה, כדאי לשאול את כל השאלות בנוגע לעניין האוכל, על מנת שלא ייווצר מצב בו אתם אוכלים דבר מה שעלול לנטרל את השפעת התרופה לדוגמה, או לגרום לבעיות נוספות.

הבריאות שלכם ואיכות החיים המושפעת ממנה, הן חשובות במיוחד – לא תרצו להעביר את השנים הללו מרותקים למיטה ולבית כאשר אתם סובלים. דאגו לעצמכם ולגוף שלכם.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן