איך לבחור דיור מוגן ובית אבות

איש מבוגר חושב

חשוב לדעת איך לבחור דיור מוגן ובית אבות סיעודי

אם אתם, או בן משפחה אהוב, מתלבטים אם לעזוב את הבית ולעבור לחיות במסגרת קהילתית מוגנת לבני גיל הזהב, חשוב לדעת איך לבחור דיור מוגן ובית אבות סיעודי.

אחד היתרונות המשמעותיים של שני סוגי המוסדות – בית אבות סיעודי ודיור מוגן – הוא שהדיירים נמצאים במקום מאובטח, והם תחת מעקב רפואי וטיפולי במשך 24 שעות ביממה. כיוון שרוב המבוגרים זקוקים לתרופות או לטיפולים רפואיים שונים, חשוב להבין שהצוות המטפל בדיור המוגן או בבית האבות מורכב מאנשי מקצוע מוסמכים שתמיד זמינים לדיירים במקרה שמשהו משתבש והם זקוקים לטיפול רפואי דחוף.

בית אבות סיעודי מציע שירותים רפואיים וטיפוליים מלאים בכל שעות היממה למבוגרים שהגיעו לשלב בחיים שבו הם אינם מסוגלים לטפל בעצמם (לא יכולים לאכול לבד או להתרחץ ולהתלבש לבד)

שלא כמו בית האבות הסיעודי, דיור מוגן אינו מיועד לאנשים שאינם יכולים לדאוג לעצמם. דיור מוגן מיועד למבוגרים שמתפקדים באופן עצמאי, ומעדיפים להתגורר בדיור מוגן שמאפשר להם גם חיים בטוחים יותר מאשר מגורים לבד בבית הפרטי, וגם ניהול של חיי חברה ותרבות בקרב קהילה פעילה ותוססת.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שדיור מוגן, כמו גם אחוזת בית, מציעים מחלקות סיעודיות לדיירים שחלה התדרדרות במצבם. זאת ועוד, באחוזת בית המחלקה הסיעודית היא ברישיון של משרד הבריאות.

לעיתים קרובות ראינו ושמענו כיצד בתי האבות מושמצים בסרטים ובתקשורת כמקומות שבהם הקשישים אינם מטופלים כראוי, בלשון המעטה. ייתכן ונקודת מבט זו מספיקה כדי להרתיע מבוגרים רבים מהרעיון לעבור לבית אבות. אבל למעשה, רוב בתי האבות מופעלים במתקנים ראויים שבהם הדיירים מקבלים טיפול חם ומקצועי בשנים האחרונות של חייהם, ודיור מוגן מציע לדיירים מגורים ברמה של מלון חמישה כוכבים.

כשבאים לבחור דיור מוגן או בית אבות סיעודי חשוב לבדוק מספר פרמטרים, וביניהם:

  • מיקום – יש אנשים שמעדיפים לבחור בדיור מוגן או בית אבות שנמצא לא רחוק ממקום מגוריהם של בני המשפחה הקרובים, או אולי קרוב לשכונה בה הם מתגוררים. מומלץ לבחון היטב איזה אזור בארץ עדיף, כך שהמבוגר לא ימצא את עצמו הרחק מידידיו ומהסביבה המוכרת לו או לחילופין, הרחק מילדיו.
  • צוות –  הצוות המטפל יכול לעשות את כל ההבדל… לכן, מומלץ לבקר במקום לפני שתבחרו בו, לפגוש את אנשי הצוות, להתרשם לא רק מהמקצועיות שלהם אלא גם ממאור הפנים, מהלבביות ומהיחס שלהם לדיירים. בנוסף, חשוב לבדוק שמספר אנשי הצוות מתאים למספר הדיירים המתגוררים במקום.
  • רמת הניקיון ותחזוקת החדרים.
  • רמת המזון המוגש בחדר האוכל והתאמתו לאוכלוסייה המבוגרת.
  • רמת השירותים שמציע המקום, כולל מגוון הפעילויות והמתקנים שעומדים לרשות הדיירים.
  • בדיקת העלויות הנדרשות.
  • קרבת הבית למרכזים מסחריים ולמקומות בילוי, במיוחד אם אתם מתעניינים בדיור מוגן, שבו הדיירים העצמאיים יוצאים לקניות, לבתי קפה, לקולנוע וכדומה.

לפרטים על מגורים ברשת פאלאס דיור מוגן, צרו קשר

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן