דיור מוגן כתחליף למטפל

גימלאית עומדת לצד מטפלת

קורה אחת להרבה זמן שאנחנו צריכים לעזור לבחור ליקירנו משכן חדש מפאת הגיל. הרבה אנשים מוצאים את עצמם בדילמה של מה לבחור; דיור מוגן, בית אבות או מטפל בבית. אז לפני שתבחרו כדאי שתכירו את האלטרנטיבות את היתרונות ומה הן מעניקות ומתוך זה יהיה ניתן לראות מה מתאים לכם יותר.

 

מה זה מוגן?

דיור מוגן הוא מרכז של דירות שמיועד לאנשים בגיל העמידה שהם עדיין עצמאיים, ומעוניינים להתרועע עם חברה בת גילם. הדירות מאובזרות, ויש לדיירים מבחר של שירותים; מרפאה, שמירה, שירותי רווחה, מכבסה, חוגים, ערבי תרבות והרבה חברה ימי כיף והנאה. כשבמקביל הם מקיימים במסגרת הזו חיים עצמאים.

יש גם דיור מוגן תומך, במצב שהדייר זקוק לתמיכה יותר צמודה מהשאר, שכל השירותים קרובים לדייר, המרפאה, הארוחות, וכל הפעילויות. כמו כן יש בדיור nוגן גם מחלקה שהיא יותר טיפולית והדיירים מקבלים השגחה רציפה. הדיירים שנמצאים במצב סיעודי, במידה ויש להם בן/בת זוג בדיור המוגן, למעשה אינם מתרחקים ושוהים בקרבתו ובנוסף מקבלים את כל מה שהם זקוקים מפאת מצבם.

 

העסקת מטפל בבית

העסקה של מטפל בבית /עובד זר דורש הרבה סבלנות ותקופה של הסתגלות, אמנם הקשיש נמצא בסביבתו המוכרת ולא עוזב אותה, לא עוקרים אותו למקום חדש, שם הוא נאלץ להכיר אנשים חדשים להיפרד מהרבה זיכרונות וכו’. באמצעות מטפל הוא נשאר במקום המוכר והנוח לו.

תהליך העסקת מטפל

התהליך עצמו  כרוך בבירוקרטיה ארוכה, עד לקבלת מטפל זר. וגם אז צריך שתהיה התאמה- שהאדם יתאים ויראה רלוונטי לקשיש ולמשפחתו, שימצא חיבור בין השניים. גם כשכבר בוחרים לוקח זמן לשני האנשים הזרים הללו להרגיש נוח אחד עם השני, המטרה שיהיו מרוצים מהנוכחות ומהסיוע. קיימת תחושה הרבה יותר עצמאית כשנשארים בבית. יש את החופש לבחור את זמני הארוחות, את הרופא המטפל, את התפריט, וכמובן את הסביבה הרצויה, אלו החלטות שלמעשה נמנעות מהקשיש ברגע שהוא עובר לדיור מוגן או בית אבות, שם מחליטים עבורו בהרבה תחומים. החיסרון של השארות בבית מורגש בכך שלא ניתנת השגחה רפואית צמודה כמו שמתאפשר בדיור המוגן. השהות הממושכת בבית היא אומנם חופשיה יותר, אך גם בודדה יותר והקשיש עשוי להסגר יותר ויותר.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן