התנדבות כסיוע וכתמיכה בקשישים

אחות ואישה מבוגרות מחזיקות ידיים בתמיכה

התנדבות עם קשישים קיימת כבר שנים רבות והיא מיטיבה עם אוכלוסיית המבוגרים בעיקר עם אלה שבני המשפחה שלהם רחוקים ואינם מבקרים אותם לעיתים קרובות.

יש תחומים רבים שאפשר להתנדב בהם, אבל התנדבות עם קשישים שתעזור להם או פשוט תאפשר להם להפיג את בדידותם בזמן שהם זקוקים לכך במיוחד – יכולה לתרום המון. התנדבות עם קשישים קיימת כבר שנים רבות והיא מיטיבה עם אוכלוסיית המבוגרים בעיקר עם אלה שבני המשפחה שלהם רחוקים ואינם מבקרים אותם לעיתים קרובות כפי שהקשישים היו רוצים.

יש דרכים רבות להתנדב עם קשישים שאולי אפילו לא חשבתם עליהן. אמנם, יש אנשים שלא מבינים איך דברים כל כך קטנים יכולים לעזור למבוגרים, אבל כאשר תתחילו לעזור ותזכו לראות את האור בעיניהם, תוכלו להבין איך אפילו חמש דקות של עזרה ותשומת לב עושים להם טוב על הלב. העזרה שלכם תהיה משהו שהם בוודאי יזכרו עד סוף ימיהם.

דרך נפלאה להתנדבות עם מבוגרים קשורה למוסיקה. אם המבוגרים מתעניינים במוסיקה, ייתכן שאם תשירו או תנגנו בפניהם מוסיקה מרגיעה, תגרמו להם להרגיש יותר רגועים ונינוחים. פעילות זו יכולה להוות תרפיה נפלאה למבוגרים. מפגש יחד עם הדיירים בבית אבות או בבית דיור מוגן לשם שירה בציבור אחת לחודש, יכול להאיר את יומם של הדיירים.

להתרשמות מרשימת החוגים בפאלאס רעננה

אפשר לחשוב גם על התנדבות במטרה לטפל בקשישים. מבוגרים רבים שמתגוררים לבד בביתם נתקלים בקשיים שונים כשעליהם למלא את המשימות היומיומיות השונות כמו בישול, ניקיון וקניות. עזרה במשימות אלה תגרום להם להרגיש טוב יותר לגבי עצמם. פשוט עצרו בביתו של אדם מבוגר ובדקו אם הוא זקוק למשל לעזרה בניקוי הגינה, או בהחלפת הנורה שנשרפה. באמצעות פעולות פשוטות אלה תעניקו סיוע אדיר.

אמנות נחשבה תמיד לפעילות שאנשים מבוגרים אוהבים לעסוק בה. בילוי זמן עם המבוגר ושיחה עימו תוך כדי עשייה אומנותית, היא התנדבות נהדרת. האדם המבוגר ישמח לתלות בחדר שלו את יצירת האומנות שיצר או להעניק אותן כמתנות ומזכרות לחברים ולבני משפחה.

יש הרבה בתי אבות או דיור מוגן שאפשר להתנדב בהם ולהפוך את הדיירים למאושרים. אפשר לקרוא להם סיפורים, להקשיב לסיפורי החיים שלהם, או סתם לשוחח איתם ולעזור להם במשימות שונות לפי בקשותיהם. לבתי דיור מוגן ולבתי אבות יש צרכים שונים ואפשר להיענות להם ולהתנדב לסייע לדיירים שם.

תוכלו למצוא באינטרנט שיש מיזמים לא מעטים שמאפשרים למתנדבים לעבוד עם קשישים, כמו למשל: סטודנטים שמתנדבים לבקר בבתי קשישים שמתגוררים בגפם; מתנדבים למען ניצולי שואה; התנדבות לסיוע למבוגרים במיצוי זכויותיהם גם בקהילה וגם בתחום הביטוח הלאומי ועוד.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן