חוגים לגיל השלישי

גימלאית מחייכת ומציירת על כן ציור

אנשים מבוגרים חייבים לשמור על הפעילות המוחית ולהישאר ערניים כך שהמוח שלהם ישמור על כוחו. מסיבה זו חשוב מאד למצוא חמש פעילויות לגיל השלישי שיוכלו לגרום לכם הנאה.

 

אנשים מבוגרים חייבים לשמור על הפעילות המוחית ולהישאר ערניים כך שהמוח שלהם ישמור על כוחו. ממש כמו הביטוי Use it or lose it, או בתרגום חופשי שנשמע הרבה פחות טוב: השתמש בו או אבד אותו. אם תישארו פעילים גם מבחינה מוחית וגם מבחינה גופנית, תזכו לחיות חיים מלאים. כאשר אתם מתחילים לקפוא על השמרים, ואין לכם תחביבים שישמרו על חדות המחשבה, עד מהרה תרגישו שהדבר משפיע עליכם. מסיבה זו חשוב מאד למצוא חמש פעילויות לגיל השלישי שיוכלו לגרום לכם הנאה.

בתנועה מתמדת

כדי להישאר בריאים צריך להמשיך להיות בתנועה. תנועה תוך פעילות גופנית היא הדרך הטובה ביותר לשמור על הבריאות הן מבפנים והן מבחוץ. צריך להקדיש רק 15 דקות להליכה פעמיים ביום, כדי להישאר פעילים ובריאים. אם אתם מסוגלים לצעוד משך זמן ארוך יותר, ואוהבים לצאת החוצה – עוד יותר טוב. הליכה היא הדרך הטובה ביותר לשמור על המשקל ועל מוח פעיל. הליכה לבני הגיל השלישי היא דרך מעולה להישאר בקשר עם החברים ולפגוש בחברים חדשים. הליכה עם חיית מחמד, כמו כלב, גם היא דרך טובה מאד להבטיח שתצאו מדי יום מהבית!

חמש פעילויות לגיל השלישי

רשימה זו יכולה להיות בעצם רשימת 101 הפעילויות המהנות ביותר עבור אנשים מבוגרים, כי סוג הפעילות תלוי במה שהאדם מתעניין בו או אוהב לעשות כתחביב. ככל שהקשיש יותר מעוניין בפעילות, כך הוא יזכה באיכות חיים גבוהה יותר. אז הנה רשימה קצרה של חמש פעילויות / חוגים לגיל השלישי:

  • הליכה לאורך החוף עם מישהו אהוב (חבר, בן משפחה או אפילו הכלב המשפחתי).
  • קריאת ספר והצטרפות למועדון קריאה שבו כולם מתכנסים ודנים יחד בספר.
  • הצטרפות לקבוצה שעוסקת בתחום אומנות כלשהו. אפשר גם לשלב את המידע שיש לכל חברי הקבוצה לביצוע פרויקט אומנותי משותף.
  • להתחיל קבוצה של כותבים. פנו לאנשים שאתם מכירים ובדקו אם יש מי שמעוניינים להיפגש על מנת לכתוב יחד ספר.
  • הצטרפו, או הקימו, מועדון לבני הגיל השלישי שנהנים מעיסוק בנושא הגינון.
  • אפשר להמשיך ולפתח את הרשימה עוד ועוד – תלוי בתשוקות שיש לכם. כמובן שאם אתם גרים במסגרת דיור מוגן הבית עצמו מציע חוגים ופעילויות לקשישים שגרים בו.

אצלנו, בבית דיור מוגן פאלאס רעננה, מוצע מגוון של חוגים לקשישים שגרים בבית, כמו: חוגרי ריקודים, חוגי יצירה (ציור, עבודות עץ, סריגה, ויטראז’ ועוד), חוגים ללמוד השפות אנגלית, עברית ויידיש, מועדון קלפים, מקהלת בית, והרצאות מקצועיות בנושאים שונים במסגרת של מכללה.
ברגע שאתם משתייכים לקבוצה כלשהי של אנשים, וכל חברי הקבוצה נהנים מאותם נושאים, אז מתחילה ההנאה האמתית. דמיינו לעצמכם עשרים אנשים בעלי תחומי עניין דומים לאלה שלכם שנפגשים באופן קבוע אחת לשבוע. אנשים אלה ימצאו עצמם צוחקים הרבה ומבלים יחד זמן איכות. צאו ואספו קבוצה של אנשים כאלה – ותראו איך פתאום תהיו מוצפים בשעות של הנאה וכיף.

לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן