טיפים לבחירת דיור מוגן

זוג גימלאים מתחבקים בדירתם בפאלאס

אלפי קשישים מדי שנה בישראל מגיעים לשלב בו הם צריכים לבחור איך להמשיך את חייהם מעתה ואילך. האם להמשיך להישאר לגור בבית או ללכת לבית אבות, אולי להביא מטפלת אחת לכמה זמן, או האם בכלל ללכת על האלטרנטיבה של דיור מוגן? באמצעות מספר טיפים לבחירת דיור מוגן תצליחו לעשות את הבחירה הנבונה.

מה זה דיור מוגן?

דיור מוגן זה מרכז של אנשים, מגיל הזהב, שנותן להם מגוון של שירותים, בריאות ובילוי. ההבדל מבית אבות הוא, שרוב דיירי הדיור המוגן הם עצמאיים כמעט לגמרי ואינם זקוקים לשירות סיעודי. אלו אנשים שיכולים לעשות פעילויות יום יומיות ולא זקוקים לשום עזרה.

להלן כמה טיפים לדיור מוגן שיסייעו לבחירתכם:

  • כדאי להתחיל מוקדם- יש הרבה מרכזי דיור מוגן שגיל הכניסה הוא כבר מגיל 65, מומלץ להתחיל את השהות בדיור מוגן מגיל צעיר כיוון שזה פותח אפשרות של ניצול כל ההנאות שיש לדיור המוגן להציע ואפשרות חשובה לא פחות היא הרחבה של המעגל החברתי ויצירת קשרים עמוקים.
  • בדקו עד הפרט הקטן- חשוב טרם בחירת דיור מוגן לבדוק את כל הכללים המקובלים. לדוגמא: האם ניתן לעבור בין הדירות? כשמעוניינים לעבור מי משלם עבור המעבר? ניתן להכניס מכונת כביסה לדירה? האם כל דייר מוגן רשאי לבחור לעצמו את ספק השירותים? אפשר בעתיד להכניס מטפלת לדיור המוגן? וכדומה.
  • ניקיון וצוות- מאוד חשוב לשים דגש על הצוות ועל מידת הניקיון והתחזוקה של המקום. חשוב שהסביבה שלכם תהייה סטרילית שהשירות של הצוות יענם לכם ויהיה מקצועי ואדיב. זה משהו שיהיה קשה לשנות בשלב מאוחר יותר, לאחר שתכנסו וזה עשוי לתסכל מאוד במידה ואינכם מרוצים מהסביבה הקרובה שלכם.
  • שירות רפואי- כדאי לברר ולהיפגש עם רופא הבית, להכיר אותו לספר לו עליכם, להבין ממנו את זמינותו ולשמוע קצת ביקורות אודותיו, עוד רצוי לברר, מי נושא בעלויות הרפואיות? (שירות חרום, אמבולנס וכו’).
  • כמה זה עולה לנו?- זה שיקול חשוב. אתם אלה שממנים את הדיור המוגן ורצוי שתצליחו לעמוד בתשלום מדי חודש. תבדקו את כל הזכויות שלכם, כל אופציות התשלום שעומדות לשירותכם לאורך כל התהליך ותעשו תכנון כלכלי לטווח הארוך.
  • הפרת חוזה- בדקו מה המשמעות במידה ותרצו לצאת טרם הזמן מהדיור המוגן, במה זה כרוך, האם תאלצו לשלם משהו עבור זה. חשוב לדעת מה המדיניות של כל מרכז דיור מוגן, זה פרמטר חשוב להחלטה שלכם ולבחירה הסופית.

 

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן