ליווי ותמיכה לעוברים לדיור מוגן

גימלאית בכיסא גלגלים מחובקת עם האחות שלה ומחייכות

הרבה אנשים שמגיעים לגיל הזהב רואים היום בדיור מוגן כאופציה נפלאה. הדיור המוגן מקנה להם נוחיות רבה, ביטחון והרבה חיי חברה. הם חשופים לשלל יתרונות שקיימים בדיור מוגן. הם נכנסים לדירה שהיא מאובזרת, היא קומפקטית הרבה יותר ממה שהייתה להם עד כה ומכילה את כל מה שהם זקוקים.

 

חשוב להבין שיחד עם כל היתרונות שקיימים בדיור מוגן, המעבר הוא לא דבר של מה בכך והוא דורש הרבה רגישות וסובלנות כלפי הדייר שעומד לשנות את כל אורח חייו. השינוי הזה דורש היערכות מראש אצל בני המשפחה של הקשיש ואצל הקשיש עצמו.

ליווי ותמיכה

אחד השלבים הראשונים שהדייר עובר טרם כניסתו לדיור מוגן הוא פגישה אצל ועדת הקבלה של המרכז שהם בדרך כלל הרופא, האחות והעובדת הסוציאלית. לאחר מכן מתבצע במועד קרוב, החתימה על החוזה, כשברגע זה מתחיל לפעול מערך ליווי מטעם המרכז למען הדייר החדש. הוא נעזר בשירותיה של רכזת קליטה או העובדת הסוציאלית, שמלווה אותו לפחות שלושה חודשים מרגע כניסתו.

מה לקחת?

כשהדייר צריך להחליט מה לקחת אתו לדירה החדשה הוא הרבה פעמים נמצא בבלבול גדול, יש לו כל כך הרבה חפצים וזיכרונות והוא מתקשה להיפרד מכולם. לכל מלווה שתיצמד אליו או עובדת סוציאלית שתסייע לדייר, יש את הניסיון בלבטים הללו והיא תעזור הן למשפחה והן לדייר לברור ולמיין את החפצים. היא גם תעזור בכל התיאומים הטכניים לגבי ביצוע המעבר, ההובלה, שירות הניקיון וכל שירותי הספקים שצריך ולנתק ואלו שעתידיים להיות. גם בחודשים הראשונים של הקליטה הדייר מקבל את הסיוע האירגוני והרפואי וכל מה שנזקק לו על מנת להתאקלם במהרה ובנעימות.

סדנת קליטה

בכל דיור מוגן יש אם בית שהיא, בימים הראשונים של קליטה של דייר חדש, מלווה אותו ומכירה לו את המתקנים שבמקום, את כל החדרים הרלוונטיים עבורו, חדר אוכל, חדרי החוגים, בית כנסת, בריכה וכו’. אחר כך היא מכירה בפניו את חבריו החדשים. היא גם תחפש להכיר לו אנשים עם תחומי עניין כמו שלו הוא שעסקו בעבר באותו התחום.

גיבוש חברתי

אחד הדברים החשובים בכל הנושא של ליווי ותמיכה לעוברים לדיור מוגן הוא הגיבוש החברתי, הוא זה שתורם הרבה להתאקלמות טובה וחיונית לדייר החדש. הדייר במסגר הגיבוש החברתי נחשף לאנשים רבים במצבו, משוחח איתם ומגלה הרבה משותף בחוויות העבר, זה מאוד מעודד את הדיירים החדשים בתחושה ובהרגשה שהם לא לבד ויש להם עם מי לדבר ולחלוק.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן