שמירה על החיוניות בסביבה יוקרתית

אישה מבוגרת מציירת בפאלאס

מבוגרים שגרים בבית אבות יוקרתי מתעוררים בבוקר בחדווה וחשים שחייהם חיוניים ומשמעותיים, ונהנים לא רק מחיי מותרות אלא גם מחיים מוגנים ובטוחים בקרב קהילה של אנשים בני גילם.

קן מרוקן

קן מרוקן, לפי ההגדרה, הוא ביתם של גבר, אישה או זוג כלשהו שסיימו סוף סוף לגדל את ילדיהם, הביאו אותם לבגרות מלאה, וכעת הם רואים אותם עוזבים את הקן הבטוח.

הילדים שגדלו ועזבו את הקן עומדים כעת בזכות עצמם, בתקווה שיהפכו לחברים פעילים ותורמים בחברה, יתחילו לגדל ילדים משלהם ויחיו חיים עצמאיים שכוללים ניהול חיי משפחה בצד פיתוח קריירה מצליחה.

הפיכת הבית לקן מרוקן מסמנת בהחלט תקופת מעבר שיש לה משמעות רבה בתהליך ההורות הכללי. לעיתים מדובר במעבר קשה להורה, שצריך להשלים בלית ברירה עם המצב ובסופו של דבר גם לקבל אותו.סטאטוס “הקן המרוקן”, שהוא ייחודי להורים מבוגרים, באמת קשה לרבים מהם. שלב זה דורש הסתגלות פסיכולוגית של כל הנוגעים בדבר. יועצים להורים טוענים שמדובר במעבר רציני ביותר בחיים, הרבה יותר ממה שאנשים בדורות הקודמים אי פעם חוו או הרגישו.

אחד האתגרים הגדולים כשחיים בקן מרוקן הוא הצורך להחליט מה לעשות עם כל הזמן שהתפנה כאשר אין יותר ילדים בבית. עכשיו כאשר שני בני הזוג יכולים ליהנות מהחיים בצוותא.

באופן אידיאלי זה יכול להיות זמן לגילוי עצמי. זוג ההורים יכולים לגלות מחדש חיים ביחד ללא האחריות הרבה שליוותה את השנים שבהם עוצבו חיי ילדיהם. זה יכול להיות זמן שיוקדש לחיי מותרות, לטיולים, לצמיחה ולהתפתחות אישית. לכן, לא פלא שבשלב זה אנשים מבוגרים רבים מעדיפים לעזוב את הבית הגדול והריק ולעבור לגור במסגרת של דיור מוגן או בית אבות יוקרתי שיאפשר להם חיי מותרות ונוחות ומגוון של פעילויות במסגרת בטוחה ומגוננת.

מותרות בבית אבות

בתי האבות היוקרתיים מציעים לדיירים מגורים ברמה של מלון 5 כוכבים. לכן, מבוגרים רבים שפרשו מעבודתם וילדיהם גדלו ועזבו את הבית, מעדיפים לגור במסגרת בית אבות יוקרתי שמציע: מגורים בדירת יוקרה מרווחת, לובי מפואר, שירותים רפואיים 24 שעות ביממה, שירותי ניקיון, אחזקה וכביסה, חדר אוכל מהודר ותזונה טעימה ומאוזנת. לצד שירותים בסיסיים אלה נהנים הדיירים גם ממתקנים כמו ספריה, אולם קולנוע והרצאות, בריכת שחייה, ספא וחדר כושר משוכלל.

בית אבות יוקרה – בית שכזה מציע לדיירים מגוון של פעילויות בתחומים שונים כמו: אומנות ומלאכת יד, שפה (אנגלית, אידיש), חוג שחמט, ברידג’, ריקודי עם, ריקודים סלוניים, אמון גופני כמו שחייה, התעמלות במים, יוגה, טאי-צ’י, התעמלות על מזרונים ועוד.

בית אבות יוקרה – בבית שכזה היוקרה באה לביטוי גם בהשקעה הרבה בעיצוב המבנה בכלל ויחידות הדיור המרווחות בפרט. בדרך כלל בית שכזה מוקף גם בגן מטופח שמאפשר לדיירים לחיות בתוך ריאה ירוקה, גם אם הבית ממוקם במרכז הארץ בלב העירוני של ישראל.

שימור בריאות טובה

מחקרים מלמדים שאנשים מבוגרים שממשיכים לחיות חיים פעילים מבחינה שכלית, חברתית ופיזית – מועדים הרבה פחות לחלות במחלות שמאפיינות את הזקנה ואת הבדידות, ובעיקר בדיכאון שמשפיע גם על הבריאות הפיזית.

מבוגרים שגרים בבית אבות יוקרתי מתעוררים בבוקר בחדווה בדירה מעוצבת, יורדים לאכול ארוחת בוקר מזינה בחברת דיירים אחרים בחדר אוכל מפואר, ממש כמו בית מלון איכותי, ויודעים שעומד בפניהם יום עמוס פעילויות וחוויות. אנשים אלה חשים שחייהם חיוניים ומשמעותיים, ונהנים לא רק מחיי מותרות אלא גם מחיים מוגנים ובטוחים בקרב קהילה של אנשים בני גילם.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן