פאלאס מדיקל: להזדקן בכבוד ובאיכות חיים מיטבית

תמונה של אח במחלקת פאלאס מדיקל

פאלאס מדיקל הרשת המובילה  למרכזים סיעודיים ומחלקות החלמה ברמת 5 כוכבים הכוללים רופא מחלקתי, צוותים סיעודיים, צוותי פיזיותרפיה, דיאטנים וכן עובדים סוציאליים המהווים חוליה משמעותית מאוד בקשר בין המחלקה לבין משפחת הדייר הקשיש

תוחלת החיים הממוצעת של גברים בישראל עלתה בשנים האחרונות והיא גבוהה בשנתיים בהשוואה לממוצע בקרב גברים במדינות ה-OECD (בישראל 81 לעומת ממוצע של 78.3). בקרב נשים תוחלת החיים גבוהה אף יותר (84.8 לעומת 83.6), ובממוצע תוחלת החיים באוכלוסייה הכללית בישראל עומדת על 82.9 שנים, והיא מהגבוהות ב-OECD. כך עולה מדו"ח של ארגון ה– OECD אשר פורסם לאחרונה ובחן את מדדי הבריאות השונים של המדינות החברות בארגון.

מהדוח עולה כי ישראל מדורגת במקום מכובד מאוד בכל הנוגע לתוחלת החיים של תושביה, ובאמת הנתונים הרשמיים מעידים כי במדינת ישראל חיים כיום כמיליון אנשים מעל גיל 65 המוגדרים כבני הגיל השלישי, הזדקנותה של האוכלוסייה בישראל ועליית תוחלת החיים מתבטאים (ביחס לדורות קודמים) גם בכך שיותר ויותר ישראלים מזדקקים כיום לסיוע סיעודי בשגרת יומם. 

מובילה ארצית בטיפול סיעודי בקשישים

פאלאס מדיקל בפריסה ארצית  רעננה, תל אביב, מודיעין, להבים 

מרכזי פאלאס מדיקל כוללים מחלקות סיעודיות 

סיעודית , סיעודית מורכבת , מחלקה לתשושי נפש , מחלקת החלמה לאחר ניתוחים 

 המחלקות הסיעודיות הרגילות מתאימות לאנשים שאינם מסוגלים או חווים קושי לטפל בעצמם, וזקוקים לסיוע בתפקודי היומיום. אנשים אלו אמנם סיעודיים אך הם עדיין מעוניינים בחיי קהילה ופעילות פנאי. לעומת זאת, מחלקת  הסיעוד המורכב מתאימות לקשישים הסובלים לא רק ממצב תפקודי ירוד ומהזדקקות בסיוע בפונקציות השוטפות, אלא גם ממחלות קשות המחייבות טיפול רפואי צמוד וכן בסיוע בפעולות רפואיות כמו מתן תרופות בעירוי, נטילת תרופות נוגדות כאב, חמצן לתמיכה נשימתית ועוד. המחלקות המורכבות מציעות בנוסף שירות לקשישים הנמצאים על ערש דווי וזקוקים לטיפולים מונעי סבל, רוגע ושלווה בימיהם האחרונים." 

מחלקת תשושי הנפש במחלקה זו מאושפזים דיירים אשר מצבם המנטלי אינו מאפשר חיים עצמאיים, אך מאידך הם בעלי תפקוד פיזי כמעט עצמאי. דיירי המחלקה חיים במקום המעניק להם הגנה ומותאם ליכולותיהם במישור התעסוקתי והחברתי.

הדייר ובני משפחתו במרכז 

בפאלאס מדיקל הדייר ובני משפחתו נמצאים במרכז. הדבר נובע מתפיסתה של הרשת כי המעגלים הסובבים את הדייר נועדו להיטיב את בריאותו ככל הניתן לצד שימור איכות החיים המרבית בתנאים הבריאותיים הקיימים. ברשת מאמינים כי איכות החיים של הדייר הינה פועל יוצא לפעילות  מותאמת אישית על פי בחירה והעדפה, ביקורי משפחות, הווי מחלקתי, תשומת לב וסביבה דינמית. טיפול המעטפת אותו מקבלים הדיירים במחלקות השונות מקיף את כל יומם, החל מחדרים מאובזרים ופונקציונליים, סיוע בפעולות יומיום שוטפות כמו הלבשה ורחצה, ואפילו טיפולים אסתטיים דוגמת מספרה, מניקור, פדיקור ועוד.

טיפולים רפואיים וסיעודיים מקיפים

בנוסף לטיפולי המעטפת השוטפים נהנים דיירי פאלאס מדיקל מטיפול רפואי מסור המוענק להם על ידי רופא מחלקתי. כן מקבלים הדיירים טיפול סיעודי מצוות סיעודי מיומן הבונה עבורם תוכניות טיפול המשמרות את יכולותיהם הפיזיות של הדיירים, כגון תנועתיות, שליטה בסוגרים וכדומה. במחלקות הסיעודיות השונות פועלים בנוסף לרופא הבית והצוותים הסיעודיים גם צוות פיזיותרפיסטים מקצועי ומנוסה מאוד המעניק לדיירים טיפולים משקמים ומשמרים, צוות דיאטנים המגבש עבורם תוכניות תזונה איכותית בהתאם להעדפותיהם האישיות, וכן עובדים סוציאליים המהווים חוליה משמעותית מאוד בקשר בין מחלקה לבין המשפחה,    

המשפחות והקרובים המלווים את הדייר המאושפז בפאלאס מדיקל הם חלק בלתי נפרד מהתייחסות הטיפולית. צוות העובדים הרב מקצועי ומגוון מכיל את המשפחות החל משלב הקליטה והקבלה, דרך תהליך ההכרות הראשונית ותאום ציפיות ובהמשך הטיפול שיקוף תהליכי קבלת ההחלטות הטיפוליות. 

בפאלאס שמים דגש לא רק על הפן הטיפולי והסיעודי אלא גם על רמת המתקנים הנחשבת למלונאית של ממש. זו כוללת חדרים מעוצבים השומרים על הפינה האישית של הדייר, חדר אוכל בסטנדרטים גבוהים עם ארוחות איכותיות בפיקוח דיאטנים ואנשי מקצועי.

כרשת אשר חרטה על דגלה להעניק את המענה המקיף ביותר עבור הקשישים בישראל, ובמיוחד עבור אלו הנזקקים לסיוע סיעודי, שמה פאלאס מדיקל דגש רב על חדשנות וקידמה. החדשנות בתחום הסיעוד עוסקת בעיקרה בטכנולוגיות טיפוליות, פיזיותרפיות, מזרנים מיוחדים למניעת פצעי לחץ, כסאות גלגלים מיוחדים וכדומה,  בפאלאס מדיקל  מעניקים את כל אלו עבור הקשישים השוהים אצלנו, אך לא שוכחים לרגע שהם אינם תחלופה למגע אנושי, ליחס אישי ולשיח פרונטלי וורבלי. לכן כחלק מכך פעילויות המחלקה מוקדשות לספר את סיפור חייהם של כל אחד מהדיירים בשנות חייו ופועלו. להגיע לגיל זקנה זאת זכות גדולה ועלינו לכבד ולהוקיר על אחד ואחת מהדיירים הלא בזכותם אנחנו כאן."

חזונה של פאלאס מדיקל בטיפול בבני הגיל השלישי

פאלאס מדיקל שואפת להמשיך ולהוביל את תחום הטיפול בבני הגיל השלישי בישראל. מטרתנו כארגון היא להמשיך ולפתח מיומנות וידע בקרב אנשי הצוות, לבסס צוותים מקצועיים ברמה גבוהה ולאפשר לאדם הקשיש להזדקן בכבוד ובאיכות חיים מיטבית. את כל זאת אנו עושים במסגרת חמה וחומלת המתחשבת בצרכיו הרפואיים והמנטליים של הקשיש לצד קיום חיי קהילה מתאימים עבורו.

המסר לבנים להורים מתבגרים סיעודיים המתלבטים בין להשאירם בבית לבין לשכן אותם במרכז דוגמת פאלאס מדיקל

שאם בעבר התפיסה הייתה שהעברת אב או אם המשפחה למסגרת סיעודית מעידים כביכול על חולשת המשפחה,  הרי שהתפיסה המוטעית הזו הולכת ומתפוגגת. הדורות הצעירים מבינים כיום שלעיתים רבות מחלקות סיעודיות הן החלופה הטובה והאיכותית ביותר עבור הקשיש.

רשת פאלאס מדיקל 

רעננה, תל אביב, מודיעין, להבים .

טלפון – 5963* 

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן