“קיבלתי הזדמנות נוספת לחיים!”

יצחק נמש דייר פאלאס

מאז שהגיע ל’פאלאס להבים’, קיבלו חייו של יצחק נמש (בן 74) תפנית משמעותית, והפכו לפעילים ומגוונים מאוד. בראיון שנערך איתו, יצחק שיתף אותנו במסעו האישי, בשינוי שעבר, וכיצד הוא מצא ב’פאלאס להבים’ פתרון מושלם לצרכיו האישיים.

לפני הגעתו ל’פאלאס להבים’, יצחק עבד 44 שנים במספנות ישראל, ותמך באשתו שחלתה במחלה קשה ממנה סבלה כ-15 שנים רצופות בטיפולים וניתוחים, עד שלמרבה הצער הלכה לעולמה. לאחר תקופת האבל, וככל שגדלה תחושת הבדידות, החליט יצחק לחפש דרכים חדשות למלא את חייו, לצמצם את תחושת הבדידות – ומשם הדרך ל’פאלאס להבים’ היתה קצרה.

“השטח הגדול של המקום, הפעילויות הרבות שהוצעו, הקשב וההכלה של הצוותים המקצועיים, מגוון השירותים התומכים – כל אלו יחד הציעו “חבילה” שפשוט לא יכולתי לדחות” סיפר יצחק, ואף הוסיף ואמר ש “אמנם קוראים לזה דיור מוגן, אבל זה הרגיש יותר כמו מלון 5 כוכבים!”.

לאחר קליטתו ב’פאלאס להבים’, חייו של יצחק השתנו מקצה לקצה – החל בהשתתפות בפעילות התנדבות שבועית באורך 3 שעות בגן ‘להבים’, פעילות בה הוא מקריא סיפורים, רץ ומשחק עם הקטנטנים ומכניס שמחה ועניין נוסף לחייהם, עד לרמה שבה ילדי הגן מבקשים שלא ילך בסוף המפגש ושואלים שוב ושוב מתי הוא חוזר שוב.

השתתפותו של יצחק בפעילויות השונות עשתה לה שם, וכיום הוא מוזמן כדרך קבע להשתתף בטקסים ואירועים מיוחדים, להקריא מפרי עטו ולבדר ולשעשע את המוזמנים. אחד מאירועים אלה היה ט”ו באב, אירוע שבמסגרתו עלה יצחק אל הבמה והקריא טקסט שכתב על אהבה וזוגיות. באירוע אחר שנערך בחג השבועות, עלה יצחק לבמה כשהוא מחופש לדוד המלך ושעשע את קהל המשתתפים.

“המקום הזה הוא פשוט משהו אחר! בני הדור השלישי שאני פוגש שם ממש לא טיפוסיים, וממש לא ‘דוגרים על הביצים’, כמעט כולם משתתפים בפעילות כזו או אחרת, בין אם זה בחדר הכושר, במשחקי הדומינו המשולש, ביציאה להליכות, וכמובן גם בחוגים ובמסיבות”.

ומה עם הפרק הבא? מה עם זוגיות חדשה?

“יש לי זוגיות חדשה, וכולם לוחצים עלינו להתחתן” אמר יצחק בקול משועשע, “אנחנו חיים בנפרד ומכבדים את החופש, האחד של האחר. הזוגיות עובדת בצורה נהדרת כפי שהיא ואין לנו כוונה לשנות אותה. אני רואה מערכות יחסים שנרקמות כאן וזה ממש משמח, במיוחד בידיעה שהצוותים כאן מעודדים קשרים כאלו מתוך הבנה שאנשים מבוגרים לא צריכים לבלות את התקופה הזו בחייהם לבד. אגב, מותר לי גם לציין שגם הסקס שלנו שווה גם בגיל הזה?”

תכניות נוספות לעתיד?

“מבחינתי להיות פה גם עד גיל 100. כבר אמרתי שזה כמו מלון 5 כוכבים, ודבר כזה לא עוזבים כל כך מהר. אני נמצא ב’פאלאס להבים’ כבר 3 שנים, ואם טוב לי אז אני לא חושב בכלל על עזיבה, חי בלב שקט ושלם עם הבחירה שעשיתי” אמר יצחק, ושיתף לפתע משהו שהפתיע גם אותנו: “כל חיי הייתי אדם סגור, מופנם אפילו. רק לאחר ההגעה לכאן הרגשתי שמשהו בי נפתח, משהו השתחרר, החופש מאפשר, והיום אני עושה כרצוני, כאדם שנולד מחדש”.

מהם לדעתך היתרונות הבולטים ביותר ב’פאלאס להבים’?

“קודם כל הפעילויות. יש הרבה מאוד חוגים, הרצאות בנושאים שונים, טיולים ומסיבות. אנשים יודעים ליהנות מהחיים ואי אפשר להתחרות בזה. דבר שני – תחזוקה… זה אולי לא הדבר שהכי “שווה” בעיני כולם, אבל מבחינתי כשמגיעה אליי מנקה פעם בשבוע, וכשמטפלים בתקלה כזו או אחרת בזמן ממש קצר – זה יתרון עצום ומאוד הכרחי בעיניי. דבר אחרון – התנאים: כל הדירות מרווחות ומאובזרות בתנור חשמלי, מקרר, תנור אפייה ועוד, כולם מקבלים. גם המרפסת היא גדולה ומפנקת (18 מ”ר) ומה צריך יותר מזה”.

משהו אחרון לפני שמסיימים?

“כן, אם אני רוצה לשוחח או לבלות, יש לי מישהו תמיד שזמין לזה. אני לא צריך לחפש חברים בחוץ, הם כאן איתי” אמר יצחק בהתרגשות. “כולם כאן חברים, כולם דואגים אחד לשני, והתחושה הזו שווה יותר מזהב”.

‘פאלאס להבים’ הוא אחד מ-4 בתי דיור מוגן שאותם מפעילה קבוצת עזריאלי, כבר למעלה מ-5 שנים (פאלאס תל אביב, פאלאס רעננה, פאלאס מודיעין ופאלאס להבים). בימים אלה, הקבוצה מתכננת להקים 2 בתי דיור מוגן נוספים בראשון לציון ובירושלים.

רשת הדיור המוגן PALACE מקבוצת עזריאלי, מציעה לדייריה את הטוב שהתחום יכול להציע – בסטנדרט מגורים ורמת תחזוקה גבוהים, בשירותים הרבים שעומדים לטובת הדיירים וכוללים חיי תרבות מגוונים, שרותי בריאות ותזונה, בטחון, בידור, סדנאות, טיולים, שרותי הסעות, סיעוד, ייעוץ והשגחה רפואית.

רוצים להצטרף לקהילת בתי הדיור המוגן של רשת פאלאס?

לפרטים ותיאום ביקור חייגו 3666*

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן