טיולים מאורגנים לגיל הזהב

זוג גימלאים מטייל בחול

אין זה סוד שבמהלך השנים, יותר ויותר ישראלים טסים לחו”ל. הדור הצעיר טס היום הרבה יותר מאשר הוריו טסו בעבר ובוודאי יותר מהסבים והסבתות שלו. מרבית הטיולים מאורגנים באופן עצמאי, כלומר הנוסעים דואגים לעצמם לטיסה, מלון ובונים את מסלול הטיול בעצמם.

אך כל זה לא אומר שבני גיל הזהב אינם טסים לחו”ל, וכל זה גם לא אומר שעולם הטיולים המאורגנים נעלם מהנוף הישראלי. להיפך, אנחנו עדים לגידול בשני המקרים, ויתרה מזו, במהלך השנים נוסדו לא מעט טיולים מאורגנים לגיל הזהב. הרעיון הוא פשוט, במקום שבני גיל הזהב יצטרכו לטוס לבדם לחו”ל, לארגן את בתי מלון, טיסות וכל שאר הדברים, יש חברות מקצועיות שעושות זאת בשבילן, כשמעל לכל עומד הרעיון של להתאים את הטיול לנוסעים, כלומר לבני גיל הזהב.

מה חשוב לקחת בחשבון כאשר מארגנים טיול לבני גיל הזהב?

כשמארגנים טיול מאורגן לבני גיל הזהב, צריך לקחת בחשבון כמה נקודות. ראשית, מדובר באנשים מבוגרים, לכן הם לא יוכלו לעבור מסלול אתגרי למשל, יש לבנות מסלול שיתאים ליכולות שלהם, לא משנה אם מדובר בטיול בטבע או בעיר. זו גם הסיבה שהמסלול יכלול הרבה נסיעות ומעט הליכות, באופן יחסי.

שנית, מסלול לבני גיל הזהב, גם לא יכלול הרבה מקומות, שכן זה יכול לעייף ולהיות להם לטרחה. לכן נהוג ליצור מסלול שכולל רק את הערים המרכזיות, בדרך כלל זה יהיה מסלול קצר יותר מאשר מסלולים של משפחות, נניח.

שלישית, חברות רבות נוהגות לבנות מסלולי טיולים מאורגנים לגיל הזהב, כך שיש הרבה יותר דגש על אתרים בעלי משמעות היסטורית, תרבותית, מתוך מחשבה שאלה הדברים שיעניינו אותם ופחות דברים שמדברים למשפחות או לצעירים, נניח קניות. בדרך כלל המסלול יכלול אירועים מיוחדים שמתאימים לגיל הזה, כולל הופעות תרבות מקומיות.

חשוב לציין כי יש חברות שדואגות שבמהלך הטיול יתלווה לקבוצה רופא או פרמדיק, כך שאם חס וחלילה קורה משהו, הרי שהוא יכול מיד להעניק עזרה ראשונה.

מי שמחפש טיולים מאורגנים לבני גיל הזהב, יכול למצוא מסלולים ליעדים שונים באירופה, נניח צרפת, שוויץ, גרמניה, אוסטריה, איטליה וכן ליעדים רחוקים יותר כמו רוסיה, סין, ארה”ב, ועוד. על מנת להצטרף לטיול, רצוי להירשם מבעוד מועד כדי  לשריין מקום. רצוי כמובן לוודא שהמסלול אכן מתאים ואין בו שום מכשול או שום דבר אחר שיכול למנוע מהנוסעים ליהנות מהטיול במלואו. כל מסלול נבנה על ידי איש מקצוע בהתאמה לגיל המשתתפים.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן