בתי אבות במרכז

תמונה של פאלאס תל אביב במרכז הארץ

רבים מהמבוגרים מעדיפים לבחור בבתי אבות שנמצאים במרכז הארץ. באזורים אלה נמצאים מרכזי התרבות של המדינה. בית אבות שנמצא במרכז ממוקם בדרך כלל בקרבת מרכזי קניות, תיאטרון, גלריות או מתנ”ס, במקומות אלה התחבורה הציבורית נוחה מאד וזמינה יותר מאשר בפריפריה.

 

אנשי המקצוע טוענים שלאותם מבוגרים שימשיכו לנהל אורח חיים פעיל מבחינה פיזית, שכלית וחברתית, יש סיכוי רב יותר לא ללקות במחלות שנובעות מהבדידות ומהדיכאון. השפעתו של הדיכאון על בריאות הגוף היא הרסנית ומכרעת.

רבים מהמבוגרים מעדיפים לבחור בבתי אבות שנמצאים במרכז הארץ, בעיקר באזור גוש דן. באזורים אלה נמצאים מרכזי התרבות של המדינה. בית אבות שנמצא במרכז ממוקם בדרך כלל בקרבת מרכזי קניות, תיאטרון, גלריות או מתנ”ס, במקומות אלה התחבורה הציבורית נוחה מאד וזמינה יותר מאשר בפריפריה. בדרך זאת הדיירים יכולים למצוא את כל צרכיהם בקרבת בית האבות, ואינם צריכים להרחיק לכת כדי להשיג את מבוקשם.

במרכז הארץ, בעיקר באזור השרון, עדיין יש שטחים ירוקים נרחבים, כך שאפשר להתגורר בתוך העיר ולהרגיש כאילו גרים בכפר, והירוק הזה יכול פשוט להרחיב את דעתו של האדם. מסיבה זו גם אחוזת בית שממוקמת ברעננה היא דיור מוגן שמאפשר מגורים שפשוט נטועים בתוך הירוק הזה.

הבחירה במגורים בבית אבות נובעת מכמה גורמים:

  • אנשים רבים שפרשו מעבודתם ואשר ילדיהם יצאו מהבית, מוצאים את עצמם לבדם בבית הריק. הם מתעוררים בכל בוקר ליום שאין בו עשייה. בדרך כלל ללא גירויים חברתיים, פיזיים ושכליים. ולמען האמת, אם אין בהם כוחות נפשיים שידחפו אותם למצוא לעצמם תעסוקה ועניין, יש חשש גדול מאד שהבדידות, חוסר המעש והשיממון יובילו אותם לתחושות של דיכאון. בית אבות מספק לדיירים הזדמנויות ליצור חברויות חדשות, מציע מגוון של פעילויות חברתיות ותרבותיות שבהן יכול הדייר להשתתף, מבלי שבכלל יצטרך לצאת מפתח הבית. להתעורר בבוקר ולדעת ש”יש בשביל מה להתעורר”, מרחיק את הבדידות והדיכאון. הדיירים בבית אבות זוכים לפתרון נוח למציאת חיים פעילים וחיוניים. פעילויות אלה כוללות חוגי התעמלות שונים (התעמלות במים, שחיה, יוגה ועוד), חוג לברידג’, חוג שחמט, ריקודים סלוניים וריקודי עם, חוגי אומנות כמו ציור ופיסול, לימוד שפות, הרצאות, סרטים ועוד.
  • מבוגרים שנחשבים לאוכלוסייה חלשה ומתגוררים לבדם בביתם הפרטי, חוששים להפוך לקורבנות למעשי עבריינות שונים, ובצדק. מגורים בבית אבות שהוא מקום מאובטח ומוגן יכולים להרחיק חרדות אלה ולתרום להם לשלווה נפשית.
  • אנשים מבוגרים מועדים יותר לנפילות ולמעידות. כשהם מתגוררים לבדם בבית הם חוששים פן יפלו, או חס וחלילה ילקו בהתקף לב, או כל מצב חירום אחר – ואיש לא יבוא לעזרתם. בית אבות מספק לדיירים שירותים בריאותיים ומעקב רפואי במשך 24 שעות ביממה במשך כל ימות השבוע. גם כאן הסרת החשש פן יאונה להם רע ואף אחד לא ידע – מסייעת לשקט הנפשי.
  • אנשים מבוגרים כבר אינם חזקים כפי שהיו בעבר ומתחילים להתקשות בכל עבודות הבית (קניות, בישול, ניקיון, כביסה, אחזקה ועוד). בית אבות מספק לדיירים את כל השירותים הקשורים במטלות היומיומיות של הטיפול בבית ובעצם משחרר אותם מעולן של משימות אלה. בית האבות גם מציע לדיירים חדר אוכל שמגיש לדיירים המבוגרים ארוחות מזינות ומאוזנות שמותאמות לאוכלוסיית המבוגרת.

למידע נוסף, צרו אתנו קשר

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן