ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות

לובי פאלאס מודיעין

דיור מוגן או בית אבות יכולים להיות פתרון טוב בשביל כל אחד. אך מומלץ לדעת את ההבדל ביניהם בכדי שהתאמת המקום תהיה לטעמו של האדם המבוגר שעתיד לפקוד אותו.

מבוגרים רבים מוצאים עצמם עם הזמן מתקשים לחיות את חייהם כפי שחיו זה לא מכבר. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אספקטים של החיים וכמובן בעוצמות שונות. ישנם אנשים שהמרכיב החברתי חסר להם מאוד ואילו כאלו אשר אינם מסוגלים לבצע פעולות פיזיות פשוטות כפי שיכלו לעשות קודם לכן. כיום נוכל למצוא מגוון פתרונות עבור כל אחד המבקש לשפר את חייו בהגיעו לגיל זהדיור מוגן או בית אבות יכולים להיות פתרון טוב בשביל כל אחד. אך מומלץ לדעת את ההבדל ביניהם בכדי שהתאמת המקום תהיה לטעמו של האדם המבוגר שעתיד לפקוד אותו.

מדוע חשוב לדעת על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות ?

 

כפי שנטען קודם לכן, ישנם הבדלים במקומות המציעים אירוח מבוגרים לתקופות מסוימות. לרוב, דיור מוגן יכיל אנשים בגיל הזהב אשר המחסור העיקרי שלהם מתבטא בחסכים חברתיים. אותם אנשים יצטרכו אוכלוסייה הדומה בצרכיה למה שהם זקוקים לו, וכך יקבלו הם חיי חברה פעילים ומלאי עניין, מה שלא היה קיים במקום מגוריהם. (מעבר לבני המשפחה).

בתי אבות לרוב משכנים דיירים מבוגרים אשר פרט לצרכי חברה, זקוקים הם לסיוע פיזי ועזרה רפואית בעוצמות משתנות. למרות כי ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות נראה די ברור, כיום גם בתי אבות וגם בדיור מוגן נוטים לספק את כל המעטפת החיונית לקשישים בגילאים שונים. כך שבסופו של דבר כל אדם המגיע למתחם הזה או הזה, ייהנה מכל העולמות יחדיו. בנוסף, עלינו תמיד יהיה לעשות את ההשוואות הנוספות ברמת המחירים המבוקשים על ידי אותם מוסדות וכמובן בדיקה מקיפה על טיב השירות וקבלת המלצות חיוביות שונות מפי כל מקום אותו תצוד עינינו.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן