היכרויות בדיור מוגן

זוג גמילאים אוהב מחובק

דיירים רבים שמתגוררים במסגרת דיור מוגן ללא בן או בת הזוג שלהם שהלכו לעולמם, יכולים להעיד על ההזדמנויות שהבית מעניק להתאהב וליצור חברות חדשה.

אנשים רבים חוששים להזדקן. הם פוחדים מהבדידות, מהבידוד החברתי, מהקמטים, מהעור הנפול או מהיחלשותו של הגוף. אבל לדברי הפסיכולוגית Marie de Hennezel, הזיקנה היא בעצם מצב נפשי. כלומר, תקופה זו של הגיל השלישי יכולה להיות מלאת סיפוק ואושר שניתנים להשגה כאשר האדם מוותר על מאוויים ועמדות ישנות ומוצא לעצמו תפקידים חדשים בחייו.

החיים לא מגיעים לסיומם כאשר אתם הופכים לבני חמישים. היום, כשתוחלת החיים עלתה, הרבה אנשים חיים שנים ארוכות לעומת העבר. אבל מה באשר לאהבה? האם האהבה אפשרית בגילים המבוגרים? אהבה היא משהו שלעולם אינו נגמר ואהבה בגיל הזהב היא לא רק אפשרית, אלא היא פשוט מציאותית. במקום המושג אנשים “זקנים”, עדיף להתייחס לבני הגיל השלישי כאל אנשים מבוגרים. יש אנשים שמתייחסים לאהבה שמתרקמת בין בני זוג שעברו את גיל חמישים, כאילו זו תופעה מיוחדת ולא שגרתית. אבל לא היא!

דיירים רבים שמתגוררים במסגרת דיור מוגן ללא בן או בת הזוג שלהם שהלכו לעולמם, יכולים להעיד על ההזדמנויות שהבית מעניק להתאהב וליצור חברות חדשה. באחוזת בית יש לדיירים שלוקחים חלק בפעילויות חברתיות, ספורטיביות ותרבותיות שהן משותפות לדיירי הבית – הזדמנויות רבות להתחבר ולהתאהב ולהרגיש שהם חיים את החיים במלואם.

ואכן, אהבה בגיל מבוגר אינה מוזרה או נדירה, אלא מציאות יפה ונפלאה. הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לאדם הוא למצוא אהבה כשהוא מעל גיל חמישים. בוודאי מצאתם את עצמכם לא פעם מחייכים למראה בני זוג מבוגרים שפוסעים להנאתם ומחזיקים ידיים, בני זוג שניתן לראות את האהבה לוחשת בעיניהם. כשרואים את האהבה ואת החמלה שאנשים מבוגרים חשים אחד כלפי השנייה, אפשר לחוות מעין שלווה פנימית וידיעה שגם בזמנים שבהם אנשים רבים מתגרשים, עדיין האהבה מוצאת את דרכה והכול יהיה פשוט בסדר גמור.

אל תטעו לחשוב כאשר אתם עדיין צעירים שלא יהיה לכם שום דבר לצפות לו כשתתבגרו. לאנשים מבוגרים יש הזדמנות לפנק את עצמם ולצאת לטיולים ארוכים בחו”ל עם בני זוגם, או סתם לשבת על הספסל בגן ולאהוב אחד את השנייה. אפשרות זו יוצרת הפרישה מהעבודה. חישבו על שנות הפרישה לא כעל מצב שבו אינכם יכולים יותר לעבוד, אלא על מה שתוכלו לעשות כשתסיימו לעבוד. אנשים מבוגרים בדרך כלל חוסכים כסף כדי לממן חיים של רווחה ובילוי זמן פנוי בהגיעם לגיל הזהב, כדי שיוכלו להתרכז בדברים החשובים באמת, כמו באהבה.

ייתכן ותופתעו לגלות שאין מגבלות של גיל לאהבה. גם כאשר אדם הוא מעבר לגיל חמישים וטרם מצא לעצמו אהבה, או מצא אהבה ואיבד אותה, זה אף פעם לא מאוחר מדי.

כחברה אנחנו לא בנויים לבלות את החיים לבד ובבדידות וכל אחד מאיתנו זקוק למישהו שיוכל לאהוב ושיאהב אותו. בין כל היתרונות של החיים במסגרת הדיור המוגן, נמצא היתרון החשוב ומציל החיים של אורח חיים ששולף את הדייר המבוגר מפני סכנת החיים בבדידות בביתו.

המחקר חשף זה מכבר שהבדידות גורמת למבוגרים רבים לדיכאון שמוביל להתדרדרות חמורה בבריאות הגופנית והנפשית. באחוזת בית זוכים הדיירים להמשיך לחיות חיים משמעותיים בקרב קהילה תומכת ואוהבת, שבה הם יכולים למצוא אהבה שתעשיר את חייהם.

אין ספור אנשים מבוגרים מצאו לעצמם אהבה ורובם יכולים לצפות לחיים ארוכים ומספקים עם אהבתם החדשה.

לפרטים נוספים – צרו עמנו קשר.

הכתבות הבאות

דילוג לתוכן